Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: REV 3005M - Beta

REV 3005M - Beta 1 jaar 6 maanden geleden #656

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 115
Een vakantie beta update....

Omdat er steeds meer ontwikkeld wordt met de API van iungo hebben wij een update klaarstaan om een probleem te verhelpen met de /iungo/control pagina.
Deze update zorgt ervoor dat ook als de URL niet correct is op de control site, de files (plaatjes, css, js, etc) toch van de juiste locatie worden geladen.....

Op de control pagina kunt u alle objecten van uw iungo bekijken en aanpassen, ook is er een API pagina waarin de API calls getest kunnen worden.

LET WEL OP:
De control pagina geeft toegang tot alle objecten en is niet bedoeld voor de 'gewone' gebruiker, hiervoor hebben we de User Interface /iungo/app pagina.
Het 'per ongeluk' verwijderen van objecten heeft vaak data verlies tot gevolg !!

Indien je meer informatie wilt halen uit iungo maar niet over de juiste kennis beschikt raden wij aan om de specifieke vraag op dit Forum voor te leggen.
The administrator has disabled public write access.
Bedankt door: Ernst Blok

REV 3005M - Beta 1 jaar 6 maanden geleden #672

• Ernst Blok
  • Ernst  Blok's Profielfoto
  • DomoGo
  • Ontvangen bedankjes 10
Hoi Rodney,

Ik kan verder de laatste update, mijn dank voor jullie snelle actie. Ik ben door de API interface op de control pagina aan het lopen om deze te leren kennen. Na deze update ziet de interface er behoorlijk wat grafischer uit.

nog even een screenshot met de links zonder image (wellicht overbodig, maar het viel mij op)

PS: Staat dit topic in de juiste categorie op het forum
Laatst bewerkt: 1 jaar 6 maanden geleden door Ernst Blok.

REV 3005M - Beta 1 jaar 6 maanden geleden #673

• Ernst Blok
  • Ernst  Blok's Profielfoto
  • DomoGo
  • Ontvangen bedankjes 10
Binnen de UI zie ik een inconsistentie met de naamgeving. Kan zijn dat dit een keuze is echter zie ik dat voor Electra en gas de hardcoded namen T1... en Gas worden gebruikt terwijl de Zon en Water de naam die de gebruiker heeft ingegeven.

Doordat er niet veel ruimte in dit veld aanwezig is lijkt het mij logischer ook voor zon en water een hardcoded naam in dit scherm te gebruiken.

Less is more en minder info houd de interface rustiger

Wellicht dat de ingegeven custom namen dan ergens anders weergegeven kunnen worden (bijvoorbeeld binnen de grafieken).
Zo ook de eventuele leverancier, type meter waarvoor ik velden zie terugkomen in de API

REV 3005M - Beta 1 jaar 5 maanden geleden #681

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
Ernst Blok schreef :
Hoi Rodney,

Ik kan verder de laatste update, mijn dank voor jullie snelle actie. Ik ben door de API interface op de control pagina aan het lopen om deze te leren kennen. Na deze update ziet de interface er behoorlijk wat grafischer uit.

nog even een screenshot met de links zonder image (wellicht overbodig, maar het viel mij op)

Daar missen inderdaad nog wat plaatjes... nemen we mee in de volgende versie...

REV 3005M - Beta 1 jaar 5 maanden geleden #682

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
Ernst Blok schreef :
Binnen de UI zie ik een inconsistentie met de naamgeving. Kan zijn dat dit een keuze is echter zie ik dat voor Electra en gas de hardcoded namen T1... en Gas worden gebruikt terwijl de Zon en Water de naam die de gebruiker heeft ingegeven.

Doordat er niet veel ruimte in dit veld aanwezig is lijkt het mij logischer ook voor zon en water een hardcoded naam in dit scherm te gebruiken.

Less is more en minder info houd de interface rustiger

Wellicht dat de ingegeven custom namen dan ergens anders weergegeven kunnen worden (bijvoorbeeld binnen de grafieken).
Zo ook de eventuele leverancier, type meter waarvoor ik velden zie terugkomen in de API

Helaas gaat dit voorstel niet zomaar voor iedereen werken... We hebben klanten met meerdere sets zonnepanelen, watermeters etc. Er moet dus ergens iets ingevuld worden om aan te geven om welk device het gaat. De naam is de eenvoudigste.
Als je geen naam invult bij het apparaat dan komt standaard de driver functie als naam daar te staan (name = "" of name = "-").
Als je wel een naam invult dan komen er maximaal 4 tekens van de naam in je overzicht blok (mouse over geeft de complete naam).
Dus zelf een naam kiezen die het beste past lijkt ons het meest flexibel.

T1 en T2 zijn wat lastige begrippen en het voorstel om dit te wijzigen hebben wij vaker gehoord echter op de meter zelf staat ook gewoon T1, T2, -T1, en -T2 dus als wij gaan hernoemen komen daar weer vragen over....(we zijn altijd in voor tips en hints maar niet alles is wat het lijkt, we hebben vele gebruikers waarvan er velen voor hun situatie dingen op ons dashboard zien die anders zouden kunnen......een ander ziet dit weer anders....generieke oplossingen zijn dan de beste)
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden