Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: teruglever tarieven

teruglever tarieven 2 jaren 6 maanden geleden #716

• Marijn ten Harmsen van der Beek
  • Marijn ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 51
Hallo Iungo,

op de pagina 192.xx.xx.xx/iungo/app/#/settings tab Energie kunnen we de contractuele tarieven invoeren. Vermeld wordt ook het teruglever tarief. Is dat het saldeer tarief, maw het tarief dat 1 op 1 wordt afgetrokken van het verbruik? dus gelijk zou moeten zijn met het vermogenstarief.
Of gaat het hier om het echte teruglever tarief, maw het tarief dat wordt vergoed als de energie opbrengst meer is dan het totaal verbruik.

En ten tweede: hoe wordt het bedrag berekend dat wordt vermeld bij de energiekosten op de pagina 192.xx.xx.xx/iungo/app/#/usage. Houdt dit rekening met de feitelijke en contractuele bepalingen bv piek en dal uur?

Ik neem aan dat piek en dal uur automatisch worden overgenomen van de slimme meter en niet separaat moeten worden ingevoerd in de instellingen?

Ik vraag het expliciet, omdat ik tot vorige week bij NLE zat, Dal tarief begon daar om 1900 uur, en nu bij Eneco waar het daluur om 23 uur begint....

Thx,
Marijn
Laatst bewerkt: 2 jaren 6 maanden geleden door Marijn ten Harmsen van der Beek.
The administrator has disabled public write access.

teruglever tarieven 2 jaren 6 maanden geleden #744

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 141
M ten Harmsen van der Beek schreef :
Hallo Iungo,

op de pagina 192.xx.xx.xx/iungo/app/#/settings tab Energie kunnen we de contractuele tarieven invoeren. Vermeld wordt ook het teruglever tarief. Is dat het saldeer tarief, maw het tarief dat 1 op 1 wordt afgetrokken van het verbruik? dus gelijk zou moeten zijn met het vermogenstarief.
Of gaat het hier om het echte teruglever tarief, maw het tarief dat wordt vergoed als de energie opbrengst meer is dan het totaal verbruik.

En ten tweede: hoe wordt het bedrag berekend dat wordt vermeld bij de energiekosten op de pagina 192.xx.xx.xx/iungo/app/#/usage. Houdt dit rekening met de feitelijke en contractuele bepalingen bv piek en dal uur?

Ik neem aan dat piek en dal uur automatisch worden overgenomen van de slimme meter en niet separaat moeten worden ingevoerd in de instellingen?

Ik vraag het expliciet, omdat ik tot vorige week bij NLE zat, Dal tarief begon daar om 1900 uur, en nu bij Eneco waar het daluur om 23 uur begint....

Thx,
Marijn

De netbeheerder bepaalt dal/piek (dach/nacht) omschakel tijdstippen en deze worden door iungo uit de slimme meter gelezen (generieke waarde die aangeeft wanneer Teller 1 of Teller 2 in de slimme meter actief is...)

teruglever tarieven 2 jaren 6 maanden geleden #746

• Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 51
Dank Rodney,

Ik weet dat de leverancier dat bepaalt en de slimme meter dat regelt via T1 en t2

Mijn vraag was meer welke tarieven op de energie pagina staan weergegeven. De piek/dal tarieven of de teruglever tarieven. Dat verschilt nogal.

Vervolgens hoe en welke tarieven worden berekend in de weergegeven euro’s in de grafieken en verbruiksstatus overzicht

teruglever tarieven 2 jaren 6 maanden geleden #747

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
Dank Rodney,

Ik weet dat de leverancier dat bepaalt en de slimme meter dat regelt via T1 en t2

Mijn vraag was meer welke tarieven op de energie pagina staan weergegeven. De piek/dal tarieven of de teruglever tarieven. Dat verschilt nogal.

Vervolgens hoe en welke tarieven worden berekend in de weergegeven euro’s in de grafieken en verbruiksstatus overzicht

De slimme meter bevat 4 telwerken:
T1, T2, -T1 en -T2.
de Telwerken T1 en T2 zijn actief als er energie van het net gehaald wordt.
De Telwerken -T1 en -T2 zijn actief als er aan het net wordt teruggeleverd (energie overschot in huis)
Set 1 of 2 wordt bepaalt door hoog/laag (dal/piek, dag/nacht etc)

Het saldo dat de gebruiker bij het tarief invult wordt door iungo gebruikt om de waarde te berekenen..
Dus in onderstaande plaatje bij Laagtarief 0,10 en Hoogtarief 0,20 (zowel bij gebruik alsook teruglevering)

T1 * laagtarief + T2 * hoogtarief - T1 * laag tarief (terug) - T2 * hoogtarief (terug)
1,45 * 0 ,10 + 6,52 * 0,2 - 0,02 * 0,2 = Eur 1,44
Bedankt door: Marijn ten Harmsen van der Beek

teruglever tarieven 2 jaren 6 maanden geleden #748

• Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 51
Dank.
Iungo rekent dus met de salderingstarieven hoog/laag. Levering- en verbruikstarieven zijn gelijk.

De teruglevertarieven zijn in de berekeningen niet van toepassing begrijp ik.

(Die gelden als iemand meer levert dan verbruikt, en zijn speciale contractuele tarieven die per leverancier verschillen)

Waarom hebben jullie in de interface dan aparte teruglever tarieven staan? Die zijn tenslotte dezelfde als de verbruikstarieven.?
Groet!
Marijn

teruglever tarieven 2 jaren 6 maanden geleden #753

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
Iungo rekent dus met de salderingstarieven hoog/laag. Levering- en verbruikstarieven zijn gelijk.

Nee, iungo rekent met alle 4 de tarieven echter door de salderingsregeling die voorlopig nog geldig is in de nl is het correct om tarief voor afname en teruglevering gelijk in te stellen (totdat salderingsregeling vervalt)
Hetzelfde voorbeeld als bovenstaand nu met andere tarieven:

en de bijbehorende iungo berekening

en de berekening:
T1 * laagtarief + T2 * hoogtarief - T1 * laag tarief (terug) - T2 * hoogtarief (terug)

Zoals dus ingevuld:
1,45 * 1 + 6,52 * 10 - 0,02 * 1000 = Eur 46,65

Dit lijkt niet te kloppen met het plaatje, maar als we op de MEER DATA pagina na de onafgeronde dagstanden kijken dan zien we dat het wel klopt (zoveel cijfers achter de komma willen we niet in de overzichten tonen en het ingevulde tarief van Eur 1000 voor -T2 in dit voorbeeld is wat aan de hoge kant)

1,445 * 1 + 6,519 * 10 - 0,021 * 1000 = Eur 45,635
Bedankt door: Marijn ten Harmsen van der Beek
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden