Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: zonnepanelen aansluiten op T

zonnepanelen aansluiten op T 1 jaar 4 maanden geleden #770

• Wim K
  • Wim  K's Profielfoto
Wie kan mij vertellen wat er gebeurt bij gebruik van een "slimme" meter met de geproduceerde zonnestroom als ik 2 zonnepanelen (600 Wp) via een omvormer op een willekeurig stopcontact aansluit. M.a.w. als ik energie lever op T (i.p.v. -T)
The administrator has disabled public write access.

zonnepanelen aansluiten op T 1 jaar 4 maanden geleden #775

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 115
Wim K schreef :
Wie kan mij vertellen wat er gebeurt bij gebruik van een "slimme" meter met de geproduceerde zonnestroom als ik 2 zonnepanelen (600 Wp) via een omvormer op een willekeurig stopcontact aansluit. M.a.w. als ik energie lever op T (i.p.v. -T)

Het slimme meter register T is aktief als er enegie van het net gevraagd wordt (tekort aan energie in huis)
Het slimme meter register -T is aktief als er een energie overschot is (opwekking in huis is groter dan verbruik in huis)

Energie leveren op T is dus tekort aanvullen (je hebt netto niets over maar gebruikt de door de zon opgewekte energie zelf) en het T register is alleen aktief als er nog steeds een tekort heerst.

De slimme meter registreert alleen de vraag/teruglevering van/aan het net.
Zonnestroom wordt dus niet apart geregistreerd maar eerst in huis gebruikt en bij overschot aan net geleverd, dat is de reden waarom er een aparte meter nodig is om je echte gebruik in huis te kunnen berekenen (als je zonnepanelen of andere energie opwekking hebt in huis)
Laatst bewerkt: 1 jaar 4 maanden geleden door Rodney.
The administrator has disabled public write access.
Bedankt door: Wim K
Tijd voor maken pagina: 0.060 seconden