Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: BETA REV3175

BETA REV3175 1 jaar 7 maanden geleden #1088

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 129
Allereerst allen de beste wensen voor 2018 !!!
en hierbij de eerste Beta van het nieuwe jaar.

In de eerste instantie is deze Beta noodzakelijk omdat er bij de nieuwste serie slimme meters afgeweken wordt van de DSMR standaard.
Zo is er geconstateerd dat sommige SMR5 meters simultaan teruglevering en afname kunnen tonen, hiervan berekent iungo nu de som waarde (net als DSMR4 meters dat weergeven). Dit is nog in behandeling bij de netbeheerders, maar wij hebben hierbij een werkende oplossing.
Ook is geconstateerd dat er slimme meters zijn die af en te een gas stand van 0 doorgeven (een incorrecte stand) en dit heeft effect op de weergave in iungo (een leeg balkje gevolgd door onwaarschijnlijk hoog verbruik).

In deze versie dus een oplossing voor deze afwijkingen.

Verder hebben we de volgende zaken aangespast:
- Kamstrup Warmte meter eenheid gecorrigeerd naar GJ (was J)
- Op de pagina Verbruiksstatus Gas is nu in de legenda de optie om de periode totalen in staaf diagrammen te selecteren.

Prettig weekend !!
Discussie gesloten.
Bedankt door: Marcel Mollering, PJ

BETA REV3175 1 jaar 7 maanden geleden #1089

• Arie
  • Arie's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 7
Jullie overigens ook de beste wensen voor komend jaar.

Update uitgevoerd, daarbij geen problemen ondervonden.
Inderdaad op de pagina Gas is nu te kiezen voor staaf diagrammen, wederom een mooie aanvulling.
De "bugs" benoemd had ik geen last van, dus daar kan ik niets over zeggen.

Wat ik nog wel een keer wil aankaarten is of het nog mogelijk is toch nog een te kijken om voor verschillende perioden ook andere tarieven te kunnen ingeven. Ik ga nu per 1 feb overstappen naar een andere energieleverancier met dus ook andere tarieven. Het vergelijken is dus nu niet mogelijk, dit omdat een tariefswijziging ook wordt doorgevoerd op de al bestaande meterstanden. Dit geldt niet alleen voor stroom , maar ook in mijn geval voor gas en water. Tarieven wijzigen sowieso vaak per 1 januari.

Gr. Arie
Discussie gesloten.
Bedankt door: Ernst Blok

BETA REV3175 1 jaar 7 maanden geleden #1090

• Ernst Blok
  • Ernst  Blok's Profielfoto
  • DomoGo
  • Ontvangen bedankjes 10
Beste wensen voor 2018,

Rodney, dankjewel voor deze update. Iungo 2013 - 2017 :silly: Rev 3175

Het is me met de laaste release gelukt om een Hue bridge v2 te koppelen. Bleef hangen op het vinden van de bridge na het indrukken van de Hue bridge knop. Enige manier om een poging te herhalen was door eerst de gevonden bridge via de control pagina weg te gooien. Echter bleef eerder het verbindingsproces steeds falen.

Uitbreiding voor de grafieken voor gas is ook weer een mooie toevoeging.

Jawel, mijn dank Arie, voor de comment op het wijzigen of invoeren van nieuwe tarieven per datum. Dit heb ik eeder ook al aangegeven met als extra optie het persencentage energiebelasting.

Wat ik overigens een interessant voorstel vind is de daadwerkelijke kostenvergelijking met voorgaande periodes, had ik nog niet aan gedacht.

Goed bezig en een geweldig Nieuwjaar gewenst.
Discussie gesloten.

BETA REV3175 1 jaar 7 maanden geleden #1093

• PJ
  • PJ's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 5
Hulde voor het staafdiagram! Nu graag ook voor de elektriciteit en dan ook nog op de plek van de linker grafiek. Zodat eea wat breeder is.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.052 seconden