Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: REV 3451

REV 3451 4 weken 2 uren geleden #1734

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 130
Na een heerlijke vakantie weer hard aan de slag, in voorbereiding op een major release hierbij een mieuwe Beta firmware release.

- Een fix voor de situatie waarbij de hoofdmeter geen slimme meter is maar een modbus meter en waarbij gas via een breakout kanaal wordt gemeten, de standen van de gasmeter zijn nu toegevoegd aan het verbruikssatus paneel.

- indien er meer dan 3 afzonderlijke PV sets gemonitord worden (modbus), dan zijn de standen van de afzonderlijke meters nu zichtbaar (eerder vielen de standen vanaf de derde meter weg, dit is opgelost door de tekst te schalen afhankelijk van het aantal geïnstalleerde meters)

- speciaal in deze versie voor LITE bezitters de mogelijkheid om Fritz schakelaars en Philips lampen toe te voegen.
The administrator has disabled public write access.

REV 3451 1 week 6 dagen geleden #1771

• Philippe
  • Philippe's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 15
Je zegt: "[...] en waarbij gas via een breakout kanaal wordt gemeten, de standen van de gasmeter zijn nu toegevoegd aan het verbruikssatus paneel."

Helaas zie ik maar één gasmeter in mijn overzicht. De gasmeter die via breakout is aangesloten wordt in het overzicht helemaal niet getoond! Doe ik iets verkeerd of moet er nog wat gedaan worden om deze te tonen?

iungo + P1-poortsplitter + Eastron SMD630-Pulse voor PV-panelen + pulsgever voor watermeter + één Fibaro tussenstekker voor mijn Quooker.
Fibaro HC2 + Honeywell evohome + Netatmo + Sonos; (nog) niet allemaal gekoppeld.
Laatst bewerkt: 1 week 6 dagen geleden door Philippe.

REV 3451 1 week 23 uren geleden #1792

• Philippe
  • Philippe's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 15
@Rodney
Is hierover al meer bekend?
iungo + P1-poortsplitter + Eastron SMD630-Pulse voor PV-panelen + pulsgever voor watermeter + één Fibaro tussenstekker voor mijn Quooker.
Fibaro HC2 + Honeywell evohome + Netatmo + Sonos; (nog) niet allemaal gekoppeld.

REV 3451 1 week 22 uren geleden #1793

• Philippe
  • Philippe's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 15
Ik heb er de laatste tijd veel last van dat mijn iungo vastloopt. Ik krijg dan op de app alleen het blauwe scherm (dus de app ziet de iungo wel), maar zonder inhoud. (tekst gaat verder onder dit plaatje)

Ik moet de stekker dan uit het stopcontact trekken om weer waarden uit te kunnen lezen.
Toevallig zie ik net dat er ook hele periodes meetgegevens ontbreken. Zie grafiek hieronder. Wat kan er aan de hand zijn?
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 1 week 22 uren geleden door Philippe.

REV 3451 1 week 13 uren geleden #1798

• Marcel Mollering
  • Marcel  Mollering's Profielfoto
  • Expert Boarder
  • Control Freak
  • Ontvangen bedankjes 17
Hallo Phillipe,

Klein vraagje, ik zie dat jij een kookplaat erbij heb staan, hoe lees je deze informatie uit?
Welke hardware gebruik je hier voor, ben ik wel nieuwsgierig na ;-)

Vriendelijke groet,

Marcel.
Meten is weten....... als men weet wat men meet.

Energie controller iungo / Breakout box plus / P1 poort splitter / Itron pulsgever voor watermeter / Modbus USB Stick / 2 x 1 fase Modbus SDM220 kWh meter / 10 x Fibaro tussenstekker met energiemeter voor het meten van Verbruik, Opwek, Gas, Water.

REV 3451 6 dagen 19 uren geleden #1803

• Philippe
  • Philippe's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 15
Marcel Mollering schreef :
Hallo Phillipe,
Klein vraagje, ik zie dat jij een kookplaat erbij heb staan, hoe lees je deze informatie uit?
Welke hardware gebruik je hier voor, ben ik wel nieuwsgierig na ;-)
Dat is de driefase modbusmeter van Eastron:
www.iungo.nl/nl/bestellen/i/486-modbus-kwh-meter-2
Mijn kookplaten hebben samen een krachtstroomgroep die naar de keuken loopt.
En omdat ik meer driefasemeters heb, zitten ze via een USB-Modbusconverter op de iungo aangesloten. Werkt uit de kunst. Eerst had ik een impulsmeter, maar dat vind ik toch onbetrouwbaar. Nu krijg je altijd de juiste meterstand, zelfs als de iungo het even laat afweten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden