Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: REV 3465 vraag

REV 3465 vraag 5 maanden 2 weken geleden #1868

• Marcel Mollering
  • Marcel  Mollering's Profielfoto
  • Expert Boarder
  • Control Freak
  • Ontvangen bedankjes 17
Goedendag,

Kn het mis hebben maar is in deze nieuwe versie nu ook een mogelijkheid om een Fibaro sensor alle data te wissen met behulp van de api?

Let op wil niet alles wissen maar een Fibaro sensor aangezien deze nu een andere verbruiker meet en zo voor 2020 een hele nieuwe meting wil starten zonder de gegevens van de oudere verbruiker, ook in de grafieken.

Vriendelijke groet,

Marcel.
Meten is weten....... als men weet wat men meet.

Energie controller iungo / Breakout box plus / P1 poort splitter / Itron pulsgever voor watermeter / Modbus USB Stick / 2 x 1 fase Modbus SDM220 kWh meter / 10 x Fibaro tussenstekker met energiemeter voor het meten van Verbruik, Opwek, Gas, Water.
Discussie gesloten.

REV 3465 vraag 5 maanden 2 weken geleden #1872

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 141
De makkelijkste manier om opnieuw metingen te starten is door de sensor af te melden en daarna opnieuw aan te melden.
Door dit te doen krijgt de sensor een ander ID en beginnen de metingen opnieuw.

Het af en aanmelden kan via: instellingen - Schakelaars - verwijderen/Toevoegen
Discussie gesloten.

REV 3465 vraag 5 maanden 2 weken geleden #1889

• Marcel Mollering
  • Marcel  Mollering's Profielfoto
  • Expert Boarder
  • Control Freak
  • Ontvangen bedankjes 17
Dat zou fijn zijn echter de praktijk wijst uit dat dit niet klopt, sensor afgemeld en weer opnieuw aangemeld en ondanks dat zie ik in de grafieken toch nog de data van de vorige verbruiker, daarom ook mijn vraag waarom niet gewoon een mogelijkheid om alle data van een bestaande sensor te wissen en dan een sensor niet het hele systeem, kan zo gemakkelijk zijn.

Ga ik na de sensor zelf kan ik idd de waarde op 0 zetten maar in de grafiek blijft alles zo staan als het was, waarom de grafiek niet mee gaat met het gegeven op 0 te zetten weet ik niet zou eigenlijk wel moeten aangezien ik op 0 zet voor nieuwe meting.
Meten is weten....... als men weet wat men meet.

Energie controller iungo / Breakout box plus / P1 poort splitter / Itron pulsgever voor watermeter / Modbus USB Stick / 2 x 1 fase Modbus SDM220 kWh meter / 10 x Fibaro tussenstekker met energiemeter voor het meten van Verbruik, Opwek, Gas, Water.
Discussie gesloten.

REV 3465 vraag 5 maanden 2 weken geleden #1890

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 141
Vreemd, de sensor krijgt dus na afmelden/aanmelden hetzelfde ID.
We hebben wel een API call om de data van een bijvoorbeeld een sensor te verwijderen.

<IP iungo>/iungo/control?cmd=api_form&method=datalog_delete_object_data

LET OP: Dit is wel geheel op eigen risico !!
Er is geen weg terug als je per ongeluk het verkeerde object ID invult
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden