Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: graag enige uitleg over stroom meten

graag enige uitleg over stroom meten 1 jaar 8 maanden geleden #602

• Hans Van Wijk
  • Hans Van  Wijk's Profielfoto
Hi, ik ben newbie, en sinds heeeeel kort met iungo in de weer. Mijn vraag is als volgt:

- ik meet de opbrengst zonnepaneel via een 1-fase Kwh meter
- en de andere stroom verbruik via slimme meter Kaifa

Er is nu een treffende overeenkomst tussen de grafiek van de zonnepanelen en die van fase 2 stroom meting, er geen verband met fase 1 of fase 3 door Kaifa.

Kan iemand helpen om dit te begrijpen in lekentermen?

Dank, Hans
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 1 jaar 8 maanden geleden door Hans Van Wijk.
The administrator has disabled public write access.

graag enige uitleg over stroom meten 1 jaar 8 maanden geleden #603

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 115
Hans Van Wijk schreef :
Hi, ik ben newbie, en sinds heeeeel kort met iungo in de weer. Mijn vraag is als volgt:

- ik meet de opbrengst zonnepaneel via een 1-fase Kwh meter
- en de andere stroom verbruik via slimme meter Kaifa

Er is nu een treffende overeenkomst tussen de grafiek van de zonnepanelen en die van fase 2 stroom meting, er geen verband met fase 1 of fase 3 door Kaifa.

Kan iemand helpen om dit te begrijpen in lekentermen?

Dank, Hans

Hallo Hans,

Je hebt een drie fase aansluiting (de meeste mensen hebben een enkel fase aansluiting)
Deze drie fasen kan je zien als drie afzonderlijke aansluitingen op het elektriciteitsnet, je hebt dus ook drie hoofdzekeringen.
De fasen worden in de groepenkast verder onderverdeelt in groepen.

Je zonnepanelen (enkelfase zoals je aangeeft) zijn aangesloten op 1 van deze drie fasen en in je grafieken kan je zien dat dit in jou geval fase 2 is.

De reden dat je een drie fasen aansluiting hebt is waarschijnlijk doordat je een aantal grote verbruikers hebt (of bedrijf aan huis oid)

Verder kan je bij de grafieken (Pagina 'meer data') "Fase2 Vermogen (import)" en "Fase2 vermogen (export)" precies zien wat de verdere gebruikers op deze fase zijn (de zonnepanelen leveren bij overschot terug aan het net, dit zie je op Fase2 vermogen (export),
Laatst bewerkt: 1 jaar 8 maanden geleden door Rodney.
The administrator has disabled public write access.
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden