Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Reset data?

Reset data? 10 maanden 4 weken geleden #1786

• Marcel Mollering
  • Marcel  Mollering's Profielfoto
  • Control Freak
  • Ontvangen bedankjes 18
Hallo Henk,

Dat is net het probleem, dat heb ik verricht maar blijft de oude data van de vorige verbruiker zien.
Dat is nu net wat ik dus niet wil er hangt nu namelijk een andere verbruiker aan en die wil ik eventjes gaan monitoren.

Vriendelijke bedankt voor je reactie en het lezen van.

Marcel.
Meten is weten....... als men weet wat men meet.

Energie controller iungo / Breakout box plus / P1 poort splitter / Itron pulsgever voor watermeter / Modbus USB Stick / 2 x 1 fase Modbus SDM220 kWh meter / 10 x Fibaro tussenstekker met energiemeter voor het meten van Verbruik, Opwek, Gas, Water.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Reset data? 10 maanden 4 weken geleden #1787

• JPH Rijntjes
  • JPH Rijntjes's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 5

Reset data? 10 maanden 4 weken geleden #1788

• Marijn ten Harmsen van der Beek
  • Marijn ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 51
in principe zou verwijderen van de individuele stekker, en later wederom toevoegen als nieuwe schakelaar voldoende moeten zijn. Ik moet echter bekennen dat onverwachte resultaten soms te zien zijn... (heb meerdere malen meerdere. en zelfs alle stekkers verwijderd, en weer her-installeerd, waarna toch gegevens zichtbaar waren.

Voor de zekerheid de Iungo dan toch steeds tussen verwijderen en weer toevoegen kan een eenvoudige tussenstap zijn die meer werk wellicht overbodig maakt.

Als dat ook niet werkt:

via de control pagina 192.168.xxx.xxx/iungo/control ? kan je per schakelaar ook op reset klikken, dat zou zelfs zonder verwijderen en toevoegen moeten helpen.

maw: eerst dat een proberen. dat betekent dat ik deze post eigenlijk andersom geschreven zou moeten hebben ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marcel Mollering

Laast bewerkt: door Marijn ten Harmsen van der Beek.

Reset data? 10 maanden 3 weken geleden #1795

• Marcel Mollering
  • Marcel  Mollering's Profielfoto
  • Control Freak
  • Ontvangen bedankjes 18
Hallo M,

Yup dat wat er wordt beschreven ha dik inderdaad ook al uitgevoerd en wordt de teller inderdaad op 0 gzt echter de grafiek laat wel nog oude data zien.
Klopt ook vaak dat hier gekke dingen zijn zoals een negatief getal, zou wl fijn zijn maar ik verbruik en zal een ijskast niet negatief kunnen zijn aangezien die niks op wekt, ja koude maar dat is in de ijskast en kost stroom hahaha.

Ik zag in een andere bericht dat Rodney een API gata toevoegen waarbij men data van een schakelaar verwijderd kan worden, dat zou fijn zijn dan kan ik andere ook aanpassen want de Fibaro's blijven problemen verrichten en d elaatste weken gaan ze van zelf uit of aan en ja hebben we de inhoud van de diepvries 1 week geleden weg kunnen gooien, helemaal ontdooid en kwamen er achter toen er water onderstond maa rja dan is het te laat.
Heb ook een Schotel verwarming voor de staelliet beelden van Eumetcast wat betreft weerbeelden en die wil ik in de winter ook sneeuw vrij houden voor geen data te missen maar ook die stond aan in hartje zomer en ja dat is 200 wat dat tikt wel effe door als het niet nodig is, wat het is, ik zou het niet weten, heel vreemd en ja ook vaak negatieve getallen.

Bedankt voor de info, zal zeker vervolgd gaan worden.

Marcel.
Meten is weten....... als men weet wat men meet.

Energie controller iungo / Breakout box plus / P1 poort splitter / Itron pulsgever voor watermeter / Modbus USB Stick / 2 x 1 fase Modbus SDM220 kWh meter / 10 x Fibaro tussenstekker met energiemeter voor het meten van Verbruik, Opwek, Gas, Water.

Reset data? 10 maanden 3 weken geleden #1801

• Marijn ten Harmsen van der Beek
  • Marijn ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 51

Marcel Mollering schreef : Hallo M,

van zelf uit of aan en ja hebben we de inhoud van de diepvries 1 week geleden weg kunnen gooien, helemaal ontdooid en kwamen er achter toen er water onderstond maa rja dan is het te laat.
.

Oei dat is vervelend, en ja, ik heb ook af en toe, en al heel lang, vanzelf uitgaande tussenschakelaars. denk niet dat dat de schakelaars zelf zijn overigens.....

Maar, precies om die reden, heb ik de Iungo gekoppeld aan mijn Homeassistant, waarin ik alle mogelijk waarschuwing automaten kan maken (heb gemaakt) om me van dergelijke calamiteiten op de hoogte te stellen.

Mijn Google Homes klinken door het huis als het zover is, en een melding op de telefoon is zichtbaar. Kan niet meer worden gemist ;-)
Iungo is in mijn setup alleen nog maar de bron van data, en de interface naar het systeem, als dat echt nodig is, (lees: als systeem operaties moeten worden uitgevoerd/hersteld)

Uitlezen, schakelen, timen etc etc gaat allemaal via Homeassistant. Kijk er eens naar, dan heb je nooit meer een bedorven Freezer....
- alias: 'Notify Critical Device Offline'
  id: 'Notify Critical Device Offline'
  trigger:
    platform: state
    entity_id:
      - binary_sensor.cv_garage_threshold
      - sensor.cv_garage_state
      - binary_sensor.cv_stookhok_threshold
      - sensor.cv_stookhok_state
      - binary_sensor.cv_zolder_threshold
      - sensor.cv_zolder_state
      - binary_sensor.zonneboiler_zolder_threshold
      - sensor.zonneboiler_zolder_state
      - binary_sensor.freezer_bijkeuken_threshold
      - sensor.freezer_bijkeuken_state
    to: 'off'
    for:
      minutes: 5
  condition: [] #no condition, always send notification!
  action:
    - service: notify.notify #HA app notification
      data_template:
        title: 'Hassio Main system message: Critical Device offline!'
          {{ as_timestamp(now()) | timestamp_custom('%X') }} : 
          {{ trigger.to_state.name }} has gone offline. 
          Check status to restore functionality.'
    - service: notify.system #Pushbullet notification
      data_template:
        title: 'Hassio Main system message: Critical Device offline!'
          {{ as_timestamp(now()) | timestamp_custom('%X') }} : 
          Check status to restore functionality.'
    - service: persistent_notification.create
      data_template:
        title: 'Hassio Main system message: {{ trigger.to_state.name }} offline!'
          {{ as_timestamp(now()) | timestamp_custom('%X') }}: 
          Check status to restore functionality.
        notification_id: >
          {{trigger.to_state.object_id}}-critical-device-notification
    - service: script.intercom_message
      data_template:
        message_en: >
          Hassio Main system message: Critical device {{ trigger.to_state.name }} has gone offline.
          Check status to restore functionality.
        message_nl: >
          Hassio Main systeem bericht: Het essentieel apparaat {{ trigger.to_state.name }} is uitgeschakeld.
          Controleer status om functionaliteit te herstellen.

Laast bewerkt: door Marijn ten Harmsen van der Beek.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden