Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: P1-kabel

P1-kabel 1 jaar 5 maanden geleden #1281

• JPH Rijntjes
  • JPH Rijntjes's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Bij het aansluiten is de meegeleverde kabel net te kort om netjes weg te werken.

Sorry ik keek verkeerd het is een 6 wire stekker en geen telefoonstekker. Daarom bericht nu aangepast.

De Landis & Gyr 350 pinout heb ik gevonden,
domoticx.com/pinout-p1-poort-landis-gyr-e350/

maar ik ken niet de pin belegging van de Iungo.

Is het gewoon een rechtstreekse verbinding?
Laatst bewerkt: 1 jaar 5 maanden geleden door JPH Rijntjes. Reden: Initieel foutief geformuleerd
The administrator has disabled public write access.

P1-kabel 1 jaar 5 maanden geleden #1284

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 141
Een standaard 4 aderige telefoonkabel met de connectoren gedraaid (dus pin 1 van connector a aan pin 1 van connector b) Gebruik hiervoor RJ12 connectoren met 4 contacten (4P6C).
Gebruik GEEN 6 aderige kabel (de nieuwe P1 poort gebruikt de buitenste 2 aders op een 6 polige connector om een extern apparaat van spanning te voorzien, iungo heeft zijn eigen stroomvoorziening).

Overigens is de P1 kabel gewoon op lengte bij ons in de shop te bestellen....
Bedankt door: JPH Rijntjes

P1-kabel 1 jaar 5 maanden geleden #1286

• JPH Rijntjes
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Vooral ook dank voor de waarschuwing voor die voedingscontacten!
Ik had deze Iungo overgenomen.
Helaas was niet de goede kabel meegestuurd, maar die wordt me nu per brief nagestuurd.
Laatst bewerkt: 1 jaar 5 maanden geleden door JPH Rijntjes.

P1-kabel 1 jaar 5 maanden geleden #1290

• JPH Rijntjes
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Veel dank: Zo was het eenvoudig om zelf die kabel te maken.

Eigenlijk is zonder een apparaat als Iungo de slimme meter voor de consument nauwelijks zinvol.

Via www.energieverbruiksmanagers.nl/ ben ik op de Iungo gekomen op basis van web interface, realtime meten, privacy, local processing en loacal data opslag, open standaard Z-Wave voor meer in detail achter de meter kunnen meten en ook schakelen. Daarnaast was het beschikbaar zijn van de benodigde handleidingen op de Iungo site een verademing.

Tot mijn verbazing staan daar op die site Energieverbuiksmanagers site veel meer lovende recensies dan op de Iungo site zelf.

Meer promotie zou voor Iungo zeker niet slecht zijn en naar mijn eerste indrukken ook niet onverdiend. Als ik op die Energiemanagers site wat criteria selecteer komt Iungo toch behoorlijk bovenaan. Concurrenten hebben toch veelal nadelen van geen open standaard (plugwise) of niet achter de meter kunnen meten/schakelen, abonnementskosten, dataopslag of processing op server in de cloud etc.

De Vereniging Eigen Huis biedt vaak collectieve acties aan. Mogelijk zou een dergelijke actie in samenwerking met VEH een goede optie zijn om Iungo te promoten en meer kritische massa in de markt te verkrijgen zeker nu de slimme meter snel in veel meer huishoudens ter beschikking komt. De VEH heeft een enorm ledenbestand en meer publiciteit via haar huisblad bereikt ook echt de doelgroep.

Nogmaals dank en succes!
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden