Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: resolutie gasmeter

resolutie gasmeter 1 jaar 5 maanden geleden #941

• Leo Schrauwen
  • Leo Schrauwen's Profielfoto
Sinds kort is bij mij een z.g.n. slimme meter geïnstalleerd met Flonidan SMR 5.0 G4 G6 gasmeter en Iskra SMR 5.0 AM550 ED1 kilowattuur meter. Volgens opgave geeft de gasmeter elke 5 minuten de stand door aan de slimme meter. De Iungo light die ik heb geïnstalleerd ververst de gas stand echter maar een maal per uur. Is het mogelijk om de instellingen te wijzigen zodat ook de Iungo elke 5 minuten de gas stand uitleest? Alvast bedankt voor jullie reactie.
The administrator has disabled public write access.

resolutie gasmeter 1 jaar 4 maanden geleden #999

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 118
Leo Schrauwen schreef :
Sinds kort is bij mij een z.g.n. slimme meter geïnstalleerd met Flonidan SMR 5.0 G4 G6 gasmeter en Iskra SMR 5.0 AM550 ED1 kilowattuur meter. Volgens opgave geeft de gasmeter elke 5 minuten de stand door aan de slimme meter. De Iungo light die ik heb geïnstalleerd ververst de gas stand echter maar een maal per uur. Is het mogelijk om de instellingen te wijzigen zodat ook de Iungo elke 5 minuten de gas stand uitleest? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Neem even contact op met ons via telefoon of e-mail, dan kunnen wij even meekijken wat er gebeurd en het voor iedereen oplossen...

resolutie gasmeter 1 jaar 4 maanden geleden #1013

• Floris Fortgens
  • Floris Fortgens's Profielfoto
Goedeavond,

Ook hier zijn we afgelopen zomer een nieuwbouwhuis betrokken met een nieuwe gas en elektrameter. Volgens specificaties van de meter zou de gasmeter elke 5 minuten een meterstand door moeten geven aan de elektrameter.

Is er een mogelijkheid om dit uit te lezen en op te nemen in het overzicht?

resolutie gasmeter 1 jaar 4 maanden geleden #1032

• D Trompert
  • D  Trompert's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 5
Ik sluit mij aan bij het verzoek om de gasmeting per 5min. te registreren zoals ook mijn slimme meter aanbiedt. 1meting per uur is erg grof !!

resolutie gasmeter 1 jaar 4 maanden geleden #1043

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 118
D Trompert schreef :
Ik sluit mij aan bij het verzoek om de gasmeting per 5min. te registreren zoals ook mijn slimme meter aanbiedt. 1meting per uur is erg grof !!

Om verwarring te voorkomen:
De slimme meter is de combinatie van Elektra meter en Gas meter.

De Gas meter (ook aan nieuwere type Slimme elektra meter) bepaalt de resolutie van de gasmeting.
Oudere gasmeters (voor DSMR4) hebben altijd maximaal 1 meting per uur (dit omdat de gasmeter fabrikanten de batterijen wilde sparen).
In nieuwere type gasmeters is deze resolutie verhoogt naar 1x per 5 minuten.

iungo leest alle berichten van de slimme meter en slaat deze op.
De resolutie van de gasmeter (1x per uur of 1x per 30minuten etc) wordt ook opgeslagen en deze bepaalt wat je ziet op de verbruikspagina bij Gas (de kolombreedte is afhankelijk van de maximale resolutie van de gasmeter).
Helaas bleek de resolutie bepaling niet onder alle omstandigheden te werken en bleef de maximale resolutie soms op 1 uur staan.
In de laatste Beta (Rev 3172) versie hebben wij dit aangepast en nu zou er op de gas pagina de juiste max resolutie zichtbaar moeten zijn.

Als dit nog steeds niet lijkt te kloppen dan graag contact opnemen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Bedankt door: Leo Schrauwen

resolutie gasmeter 1 jaar 1 maand geleden #1127

• Leo Schrauwen
  • Leo Schrauwen's Profielfoto
Zojuist de nieuwste update van februari 2018 gedownload. De gasmeter is nu inderdaad met een resolutie van 5 minuten uit te lezen. Bijkomend voordeel is dat nu ook de opbrengst van de zonnepanelen goed wordt weergegeven. Na 3 maanden Iungo ben ik hier zeer tevreden over. De monitor heeft al diverse energielekken aan het licht gebracht. Allen bedankt voor de reacties.
Tijd voor maken pagina: 0.057 seconden