Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Iungo IP-Adres opvragen

Iungo IP-Adres opvragen 1 jaar 2 maanden geleden #992

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 115
Gijs Wassink schreef :
Hallo Marijn,

Dat weet ik. Maar i..v.b.m. .de .NET "DLL" die ik aan het maken ben wil ik het zo organiseren dat het gebruik zo dynamisch mogelijk wordt en dus geen configuratie nodig heeft. En daarhoort ook bij dat er geen internet vereist wordt.

.

.

Das wel een lastige....indien er een internet verbinding is kan je inderdaad via atedec server of iungo pagina het IP van de iungo in je eigen netwerk ophalen maar indien er geen internet is dan zal je toch via een andere weg je netwerk moeten afvragen.
Het eerste wat in ij opkomt is door gebruikt te maken van de MAC pool (70:B3:D5:6F:xx:xx is iungo)

dus zoiets als (zoals Jack al aangaf)
ping <broadcast mask>
arp -a
en dan zoeken naar alle entries met 70:B3:D5:6F:xx:xx

Dat zal voor de huidige generatie iungo's moeten werken
Laatst bewerkt: 1 jaar 2 maanden geleden door Rodney.
The administrator has disabled public write access.

Iungo IP-Adres opvragen 1 jaar 2 maanden geleden #994

• Gijs Wassink
  • Gijs Wassink's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 4
Rodney, ik neem aan dat de Iungo net als alle IOT devices een soort van ontdekkings protocol heeft
zoals bv. m-search:

Dim SearchString = "M-SEARCH * HTTP/1.1" & vbCrLf & "HOST: 239.255.255.250:1900" & vbCrLf & "ST: ssdp:all" & vbCrLf & "MAN: ""ssdp:discover""" & vbCrLf & "MX: 3" & vbCrLf & vbCrLf
Laatst bewerkt: 1 jaar 2 maanden geleden door Gijs Wassink.

Iungo IP-Adres opvragen 1 jaar 2 maanden geleden #996

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 115
Gijs Wassink schreef :
Rodney, ik neem aan dat de Iungo net als alle IOT devices een soort van ontdekkings protocol heeft
zoals bv. m-search:

Dim SearchString = "M-SEARCH * HTTP/1.1" & vbCrLf & "HOST: 239.255.255.250:1900" & vbCrLf & "ST: ssdp:all" & vbCrLf & "MAN: ""ssdp:discover""" & vbCrLf & "MX: 3" & vbCrLf & vbCrLf

In het verleden wel verschillende discovery mechansimen aan boord gehad en geprobeerd.
De meeste hebben een alsnog een aparte tool nodig om je device te vinden (Bonjour services) en dat vinden wij geen mooie oplossing.
Het poort 1900 voorbeeld dat jij geeft is UPnP en die ondersteunen wij niet ivm beveiliging risico.....

Ik vrees dus dat je toch via arp oid iungo moet zoeken..

Iungo IP-Adres opvragen 1 jaar 2 maanden geleden #1001

• Gijs Wassink
  • Gijs Wassink's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 4
Ping getest werkt niet omdat de Iungo achter een tweede switch in het network zit.

Maar hoe werkt het dan wel via de Internet Site "www.atedec.com/iungo/myiungoip"
dat moet ik toch na kunnen bouwen.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.067 seconden