Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: DASHBOARD

DASHBOARD 1 jaar 11 maanden geleden #1112

• Gijs Wassink
  • Gijs Wassink's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 4
Hallo,

Als in Iungo de taal op engels staat is de legenda van het dashboard niet juist er staat Voor het verbruik en het vermogen beide Usage.(zie attachment).

Verder is de grafiek (lijn) voor het verbruik niet juist. Deze is op de een of andere manier afhankelijk van de Zon opbrengst. Dit is erg verwarend. (zie picture)

Opm)
Gebruikte Firmware Rev 3028M
Bijlagen:
The administrator has disabled public write access.
Bedankt door: Rodney

DASHBOARD 2 weken 6 dagen geleden #2057

• Willem-Jan de Kleijn
  • Willem-Jan de Kleijn's Profielfoto
Veel benamingen zijn verwarrend, vertalingen zijn soms onjuist.
In jouw voorbeeld:
Blauw = Total (is inmiddels aangepast in nieuwere fw) - het saldo van groen en geel
Groen = Grid (electriciteitsnet) - dat is specifieker dan "usage"
Geel = Solar

Het is jammer dat dit niet door de gebruiker aangepast kan worden. Diverse zaken kunnen wel aangepast worden maar het is (voor mij) niet duidelijk waar/hoe dat allemaal doorwerkt.

DASHBOARD 2 weken 6 dagen geleden #2059

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 141
Willem-Jan de Kleijn schreef :
Veel benamingen zijn verwarrend, vertalingen zijn soms onjuist.
In jouw voorbeeld:
Blauw = Total (is inmiddels aangepast in nieuwere fw) - het saldo van groen en geel
Groen = Grid (electriciteitsnet) - dat is specifieker dan "usage"
Geel = Solar

Het is jammer dat dit niet door de gebruiker aangepast kan worden. Diverse zaken kunnen wel aangepast worden maar het is (voor mij) niet duidelijk waar/hoe dat allemaal doorwerkt.

Wij horen graag waar vertalingen niet kloppend of verwarrend zijn.
Overigens zijn de namen van de meeste apparaten zelf te kiezen bijvoorbeeld voor PV set kan je een naam invullen op de instellingen pagina en deze zal dan ook op het dashboard verschijnen.
Kleuren zijn niet zelf te kiezen.

DASHBOARD 2 weken 6 dagen geleden #2061

• Willem-Jan de Kleijn
  • Willem-Jan de Kleijn's Profielfoto
Aan de hand van jou plaatje: alles is verbruik (consumptie/opwekking).
Bij de legenda:
- Verbruik / Total (blauw) ... de engelse term is beter (het saldo van de overige componenten/kleuren);
- Vermogen /Usage (groen) ... betreft (bij mij) de smartmeter en Net/Grid is daarom een betere benaming; als ik die naam bij de smartmeter aanpas wordt dat echter in de dashboard legenda niet verwerkt. Als ik een naam opgeef bij energy-solar wordt dit weer wel zichtbaar in het dashboard.
Ik heb de IUNGO pas een paar dagen in gebruik en moet er nog meer vertrouwd meer raken. Loop ik tegen meer verwarrende/onjuiste namen aan dan zal ik dat in dit topic aanvullen.

DASHBOARD 2 weken 6 dagen geleden #2062

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 141
Verbruik Totaal, deze lijn geeft de berekende waarde (saldo) van het gebruik in huis.
Echter is de term saldo ook niet treffend omdat bijvoorbeeld in het geval van een huisbatterij de som veranderd, immers opgeslagen energie hoort niet bij het gebruik in huis (dus bij opladen van de batterij wordt het vermogen afgetrokken van de som en bij teruglevering opgeteld)
We zullen de benaming van deze lijn in de settings opnemen zodat je hem zelf kan benoemen.

Vermogen /Usage (cyaan), inderdaad wordt de naam van de meter hier niet weergegeven, gaan we aanpassen.
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden