Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Na update 3324/3327 Fibaro switch status fout

Na update 3324/3327 Fibaro switch status fout 10 maanden 4 weken geleden #1211

• Gijs Wassink
  • Gijs Wassink's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 4
Hallo Allemaal,

Na de update van 3324/3327 heb ik problemen met het dashboard. Met name de status van de Fibaro switches wordt niet goed weergegeven. De status is zelfs tegenstrijdig.

De switch staat Volgens het dachboard uit (wat niet klopt) en geeft terecht aan dat er stroom gebruikt wordt.(zie picture)

Ik heb geen goed gevoel bij deze update dit is al de tweede fout die ik vind binnen een week.

M.v.g.

Gijs
Bijlagen:
The administrator has disabled public write access.

Na update 3324/3327 Fibaro switch status fout 10 maanden 4 weken geleden #1214

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 129
Fibaro switches geven status door bij verandering van status (als je via het knopje op de schakelaar de schakelaar aan/uitzet). Na opnieuw starten van iungo (en na een firmware update) is de status dus niet direct bekend, iungo vraagt wel regelmatig de status van de schakelaars maar afhankelijk van de hoeveelheid aangesloten schakelaars kan het enige minuten duren voordat alle schakelaars zijn opgevraagd (dit om het draadloze Zwave netwerk niet teveel te belasten).

Na update 3324/3327 Fibaro switch status fout 10 maanden 3 weken geleden #1220

• M ten Harmsen van der Beek
  • M ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 46
HI Gijs, Rodney,

Hoewel dit al wel langer het geval is, en een tweede keer drukken op de knop in het dashboard meestal wel oplossing biedt (en anders de control pagina..) moet ik inderdaad ook toegeven dat bij de vorige update van 7 sept (denk ik) er wel erg vaak een discrepantie zit tussen de feitelijke toestand en het dashboard.

In mijn situatie vooral na handmatig switchen op de stekker zelf. Vaak wordt dan de gewijzigde status niet doorgegeven. Of bv het energieverbruik wordt foutief weergegeven. Een uitgeschakelde stekker die wel stroom verbruikt als bij Gijs.

Zou het kunnen zijn dat jullie daar toch iets hebben gewijzigd, met mogelijk deze onbedoelde resutlaten?
Tijd voor maken pagina: 0.050 seconden