Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Greenwave stekkers flikkeren continue

Greenwave stekkers flikkeren continue 4 maanden 1 week geleden #1254

• M ten Harmsen van der Beek
  • M ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 43
Hallo Rodney,

Sinds enige tijd zijn al mijn Greenwave tussenstekkers continu aan het flikkeren. Als ik handmatig een poll doe naast de waarde is het wel even weg, maar daarna altijd weer terug.
Is er in een van de laatste beta versies iets gewijzigd dat dit zou kunnen veroorzaken? De stekkers zijn gewoon niet te gebruiken in open ruimtes of slaapkamers...

We webbe er al eerder over gecommuniceerd, en het leek echt opgelost. Helaas nu weer in volle kracht terug, en ook op alle tussenstekkers.
Uiteraard heb ik al op het aanmeld knopje gedrukt, en ook geprobeerd via het wieltje een nieuwe koppeling te forceren.
Zonder resultaat helaas.

hoop dat jullie er iets kunnen doen.
groet!
Marijn
Laatst bewerkt: 4 maanden 1 week geleden door M ten Harmsen van der Beek.
The administrator has disabled public write access.

Greenwave stekkers flikkeren continue 3 maanden 4 weken geleden #1285

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 115
Greenwave stekkers gaan knipperen als er gedurende een bepaalde tijd (zo uit mijn hoofd 3 minuten) geen data is gevraagd. Dit kan een bereik probleem zijn. Polling staat in iungo standaard aan op iets meer dan 1 minuut dus eigenlijk zouden de schakelaars niet moeten knipperen. Is er een schakelaar in het netwerk verplaatst of verwijderd ?

Greenwave stekkers flikkeren continue 3 maanden 3 weken geleden #1288

• Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 43
HI Rodney,

eigenlijk niet nee. wel toegevoegd. bereik probleem kan het niet zijn, want er zitten er veel in de buurt, en allemaal binnen de 20 meter.... zelfs binnen 1 ruimte.

Ik neem aan dat er geen minimum afstand bestaat? (sommige stekkers zitten naast elkaar in een dubbel wcd) Al vanaf het begin overigens.

had al eens eerder gevraagd, maar misschien nu een goede extra aanleiding:
- kunnen jullie het repair of heal command toevoegen, om het Zwave netwerk weer opnieuw op te bouwen? Of is dat al standaard aangezet?
- En 2, om zwakke plekken in het wave netwerk te kunnen zien, is er een tool beschikbaar dat alle verbindingen tussen de nodes laast zien. Kunnen jullie dat ook toevoegen, of iig mogelijk maken te gebruiken? Heb dat al eerder gepost op het forum, met een link erbij.

bv: community.home-assistant.io/t/graph-your...on-auto-update/40549
Laatst bewerkt: 3 maanden 3 weken geleden door M ten Harmsen van der Beek.

Greenwave stekkers flikkeren continue 3 maanden 3 weken geleden #1289

• Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 43
HI Rodney, mss nog een andere optie van storing: toch de mogelijkheid van interferentie of ander storing tussen Wifi en Zigbee, en misschien ook wel Z-Wave? Zou dit support.metageek.com/hc/en-us/articles/2...and-WiFi-Coexistence ook voor Wave kunnen gelden?

Mijn Iungo hub zit op mijn patchboard naast de router en Hue hub, dus wellicht dat dat niet alleen draadloze storing, maar ook fysieke elektrische verstoring kan veroorzaken als de devices intern niet goed zijn afgeschermd?
heb je adviezen met betrekking hiertoe?
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden