Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Popp ip44 schakelaar niet compatible? Systeem plat

Popp ip44 schakelaar niet compatible? Systeem plat 2 maanden 1 week geleden #1451

• M ten Harmsen van der Beek
  • M ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 43
Hi Iungo,

Mijn vijverleverancier bezorgde mij 2 Popp buiten tussenschakelaars voor mijn pompen. Ik heb al eens eerder dergelijke schakelaars getest, maar dat lukte toen niet.
Dit zijn nieuwe schakelaars, ik dacht dus nieuwe kansen, maar na aanmelden gebeuren er zaken die nog niet eerder voorkwamen:

- alle reeds bestaande schakelaars worden op unavailable gezet
- volledig onbenaderbare web interface,
- schakelaars zijn al hun toestanden kwijt, en moeten volledig handmatig weer worden ingesteld...

- systeem lijkt in een complete vertraging te zitten, en is eigenlijk niet meer bruikbaar.

Daarbij komt dat de 2 nieuwe schakelaars geen sjoege geven, reageren überhaupt niet op aan/uit schakelen.

Ik heb ze er snel weer verwijderd uit het systeem. Een nieuwe reboot zette na verwijderen overigens alles weer op unavailable, dus weer alles handmatig aanvinken.. erg vervelend en onbetrouwbaar.

Toen ik daarna weer eens op jullie shop ging kijken zag ik tot mijn verbazing plots exact dezelfde: www.iungo.nl/nl/bestellen/i/92-tussenste...r-popp-tussenstekker

Ik neem toch aan dat jullie dat geteste hebben alvorens op de shop te plaatsen, dus mijn vraag is, of er iets speciaals nodig is om deze schakelaars goed in het systeem op te nemen.
Laatst bewerkt: 2 maanden 1 week geleden door M ten Harmsen van der Beek.
The administrator has disabled public write access.

Popp ip44 schakelaar niet compatible? Systeem plat 2 maanden 1 week geleden #1461

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 118
Hallo, Ik heb even wat aanvullende vragen:
M ten Harmsen van der Beek schreef :
- alle reeds bestaande schakelaars worden op unavailable gezet
Waar zie je dit, dit is geen onderdeel van de userinterface dus ik neem aan dat je op de control interface kijkt ? Of via MQTT/Domoticz?
- volledig onbenaderbare web interface,
In verband met vorige punt, is de control pagina wel bereikbaar maar de standaard web app (UI) niet ?
- schakelaars zijn al hun toestanden kwijt, en moeten volledig handmatig weer worden ingesteld...
Alleen na een herstart zijn de toestanden niet zichtbaar totdat de schakelaars zijn afgevraagd en dit kan na opstarten enige minuten duren. Ik neem dus aan dat dit na een herstart het geval was ?
- systeem lijkt in een complete vertraging te zitten, en is eigenlijk niet meer bruikbaar.
Als er veel shakelaars aan iungo zijn verbonden kan het na opnieuw starten even duren voordat alle initiële communicatie voltooid is, als er een paar schakelaars slecht bereikbaar zijn komt daar ook nog eens een 3 seconden timeout per commando bij (dit is Zwave standaard timeout). Zitten alle aangemelde stekkers in het stopcontact? (iungo probeert alle stekkers te benaderen dus elke stekker dit niet in het stopcontact zit zorgt voor vertraging en kan beter worden afgemeld)
Daarbij komt dat de 2 nieuwe schakelaars geen sjoege geven, reageren überhaupt niet op aan/uit schakelen.

Ik heb ze er snel weer verwijderd uit het systeem. Een nieuwe reboot zette na verwijderen overigens alles weer op unavailable, dus weer alles handmatig aanvinken.. erg vervelend en onbetrouwbaar.
Het vinkje bij available zal alleen leeg zijn na opstarten, zodra iungo is opgestart dan gaat het vinkje aan en niet meer uit tenzij deze handmatig wordt uitgezet. Ik neem aan dat alle andere velden van de control pagina ook nog leeg zijn ? (misschien helpt een browser page refresh).
Graag testen of het vinkje 10 minuten na opstarten nog steeds uitstaat.
Ik neem toch aan dat jullie dat geteste hebben alvorens op de shop te plaatsen, dus mijn vraag is, of er iets speciaals nodig is om deze schakelaars goed in het systeem op te nemen.
Natuurlijk hebben wij deze schakelaars getest voordat we ze in de shop hebben gezet, deze schakelaars werken zonder verdere aanpassingen (ook op oude firmware versies).

Popp ip44 schakelaar niet compatible? Systeem plat 2 maanden 1 week geleden #1464

• M ten Harmsen van der Beek
  • M ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 43
Dank voor je uitvoerige reactie!

excuus , had moeten zeggen dat er een spontane reboot plaatsvond (nog niet eerder gehad na aanmelding van een schakelaar) en alle schakelaars rood waren en bleven. Ik weet dat er even overheen gaat maar dit bleef duren.

En ja, alle schakelaars zitten in het stopcontact en hebben stroom.

De web interface kwam maar heel langzaam terug in beeld, iets dat ook nooit eerder zo traag was. Heb niet via de control pagina benaderd, maar meld altijd aan via de officiele aanmeld knop, die bij succes dan de pagina plots herlaadt met de nieuwe power_switch links boven. Dat lukte overigens wel, met beide.

Nadat ik ze weer heb kunnen afmelden en het hele systeem weer in werking was, heb ik nog een derde nieuwe tussenschakelaar aangemeld, dat leek zonder probleem te gaan (Qubino 3500 watt schakelaar). werd meteen herkend en geeft meteen stroom door.

Wat me pas later opviel was dat deze werd aangemeld op een id van een al bestaande..... beide schakelaars reageerden op het aan en uit commando (in de web interface stonden wel degelijk 2 knoppen voor beide schakelaars)

Weet niet meer precies hoe ik doe allebei weer heb afgemeld en opnieuw aangemeld, maar het is gelukt. Omdat daarbij wederom een reeds bezet id werd ingenomen, zul je begrijpen dat ik wel even bezig geweest ben...

Ben er nog niet helemaal achter, maar het leek te gaan om de al langer voor problemen zorgende tussenstekkers van Greenwave en Everspring. wellicht dat die toch niet goed in the Iungo staan geregistreerd. Omdat ik veel schakelaars heb , en die ook allemaal in HomeAssistant heb geïntegreerd op basis van hun id, ben ik wat huiverig om helemaal opnieuw te beginnen. Zal er nog eens een afmelden en opnieuw aanmelden, om te zien of dat oplossing biedt.

Mbt het vinkje: ook dt was nieuw, en stond wel degelijk altijd aan bij herstart. Ze bleven nu uit, en ik heb ze allemaal handmatig aangezet. De rest van de velden stond overigens wel in beeld, het was dus geen kwestie van een nog niet volledig geladen pagina .

wel heb ik de Hue wizzard nog geprobeerd, en dat leek succesvol te gaan, maar door de spontane reboot is dat verder niet doorgevoerd. Of de reboot is veroorzaakt door de Hue wizzard wellicht...

zo ziet het log eruit:
Laatst bewerkt: 2 maanden 1 week geleden door M ten Harmsen van der Beek.

Popp ip44 schakelaar niet compatible? Systeem plat 1 week 17 uren geleden #1552

• Henk
  • Henk's Profielfoto
  • beta tester
  • IUNGO / BETA tester / IoT
  • Ontvangen bedankjes 13
Ik heb samen met Rodney een issue gevonden met betrekking tot de schakelaar ID’s in de UI die van invloed kan zijn op traag gedrag, vreemde weergave na opstart en het goed instellen van de status van de schakelaars. @Rodney, kan dit hier ook meespelen en heeft het dus zin dit met een nieuwe release te testen?

Mvg Henk
Henk

//IUNGO_BETA_tester / IoT / Smarthome//
Bedankt door: M ten Harmsen van der Beek
Tijd voor maken pagina: 0.067 seconden