Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: NordVPN geïnstalleerd sindsdien geen Iungo in netw

NordVPN geïnstalleerd sindsdien geen Iungo in netw 7 maanden 4 weken geleden #1718

• H. Becker
  • H.   Becker's Profielfoto
Sinds ik vorige week NordVPN heb geïnstalleerd kan ik de Iungo-app niet meer gebruiken. Aangegeven wordt dat Iungo niet meer in mijn netwerk zit.
Wat is nu de oplossing.(Ik ben blij met VPN, geen last meer van reclame)

Wel kan ik via Google mijn Iungo vinden.
The administrator has disabled public write access.

NordVPN geïnstalleerd sindsdien geen Iungo in netw 2 maanden 5 dagen geleden #2040

• W.J. Boon
  • W.J.  Boon's Profielfoto
Loop tegen hetzelfde probleem aan.

NordVPN geïnstalleerd sindsdien geen Iungo in netw 2 maanden 5 dagen geleden #2041

• Henk
  • Henk's Profielfoto
  • beta tester
  • IUNGO / BETA tester / IoT
  • Ontvangen bedankjes 27
Het is logisch dat als je een vpn gebruikt je IUNGO niet meer zichtbaar is op je “netwerk” omdat je externe IP adres veranderd wordt door het VPN.

Wat je kunt doen is als je de IUNGO wilt bekijken het VPN uitzetten op je je eigen (veilige) netwerk en de VPN alleen gebruiken op onbekende WiFi’s .

Ook kun je proberen je IUNGO te benaderen op het interne IP adres binnen je eigen netwerk in de browser, dat adres begint meestal met 193.168.x.x waarbij de getallen op de plaatsen van de x afhankelijk zijn van je thuis netwerk en het adres van je IUNGO (laatste x)
Henk

//IUNGO_BETA_tester / IoT / Smarthome//

NordVPN geïnstalleerd sindsdien geen Iungo in netw 2 maanden 5 dagen geleden #2042

• W.J. Boon
Dank je voor je antwoord en suggesties Henk!
Inmiddels ben ik er ook achter dat je, door externe toegang aan te zetten, iungo ook weer benaderbaar is. Zelfs met de vpn tunnel aangezet.

NordVPN geïnstalleerd sindsdien geen Iungo in netw 2 maanden 5 dagen geleden #2043

• Henk
  • Henk's Profielfoto
  • beta tester
  • IUNGO / BETA tester / IoT
  • Ontvangen bedankjes 27
Hoi, externe toegang klopt natuurlijk. Wordt je door de IUNGO server geholpen om op het juiste adres uit te komen. Wel is het dan zo dat je IUNGO vanaf internet te benaderen is. Dit is natuurlijk een prima keuze en er zitten wel wat beveiligingsmaatregelen omheen en is de veiligheid mede afhankelijk van de sterkte van het gekozen wachtwoord . Maar het is toch goed om je dat te realiseren.

Persoonlijk vindt ik het prettig dat IUNGO mijn gegevens lokaal houdt, de kracht van het systeem, geen data delen met derden of open stellen via internet, maar dat is voor iedereen een keuze die hij of zij zelf afweegt natuurlijk
Henk

//IUNGO_BETA_tester / IoT / Smarthome//

NordVPN geïnstalleerd sindsdien geen Iungo in netw 2 maanden 5 dagen geleden #2044

• W.J. Boon
Inderdaad is beveiliging natuurlijk wel een puntje. Maar als je met de Norton password generator een wachtwoord aanmaakt van 20 posities met cijfers, (hoofd)letters en leestekens, is het systeem, naast het gebruik van de vpn-tunnel, toch ook niet zomaar te kraken?
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden