Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
08 jan 2021
Vanaf heden (8 januari 2021) is er een nieuwe algemene firmware beschikbaar.

Deze firmware biedt een aantal nieuwe opties en verbeteringen.
Indien gewenst kan de firmware worden geüpdatet op de pagina "instellingen" - "Firmware".
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Terug naar gebruik van DHCP

Terug naar gebruik van DHCP 2 maanden 1 week geleden #2444

• P. Meindersma
  • P.  Meindersma's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 26
Mijn Iungo had een vast IP adres. Nadat we zijn overgestapt naar een nieuwe Internet provider hebben we een nieuwe router gekregen waarvan het netwerk is gewijzigd van 192.168.0.xxx naar 192.168.178.xxx. Ik dacht dat ik de Iungo weer naar het gebruik van DHCP kon terugzetten door de knop aan de voorzijde ca. 5 seconden in te drukken, maar dit heeft niet het gewenste resultaat. Ook het herstarten van de Iungo zorgde er niet voor dat deze weer DHCP ging gebruiken. Heeft iemand een suggestie voor een oplossing?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Terug naar gebruik van DHCP 2 maanden 1 week geleden #2445

• Henk
  • Henk's Profielfoto
  • IUNGO / BETA tester / IoT
  • Ontvangen bedankjes 36
Je kunt met een appje zoals “fing” bekijken welke apparaten wel IP adres hebben.

Als je een keer weet welk nieuw adres de iungo heeft gekregen kun je in de netwerk instellingen van iungo deze weer op DHCP zetten als je dat dan nog wil.

Een andere optie is om de IUNGO app te gebruiken, die herkent als het goed is automatisch op welk adres de IUNGO te bereiken is.

Succes!
Henk

//IUNGO_BETA_tester / IoT / Smarthome//
De volgende gebruiker (s) zei dank u: P. Meindersma

Terug naar gebruik van DHCP 2 maanden 16 uren geleden #2450

• P. Meindersma
  • P.  Meindersma's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 26
Intussen heb ik een computer tijdelijk in hetzelfde netwerk segment geplaatst als de Iungo en via de web-UI Iungo weer op DHCP gezet. Probleem is hiermee opgelost. Ik vraag me nog steeds wel af welke functie de knop aan de voorzijde heeft.

Terug naar gebruik van DHCP 1 maand 4 weken geleden #2451

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 160
Het knopje op de voorzijde heeft wel als functie om de netwerk settings terug te zetten naar DHCP.
Echter moet het knopje 10 tot 15 seconden ingedrukt blijven om deze functie uit te voeren.

Als er een statisch IP adres is ingesteld zal na enige tijd het knopje ingedrukt houden het rode lampje boven de netwerkaansluiting kort uitgaan ten teken dat de settings hersteld zijn naar DHCP.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.056 seconden