Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Toevoegen beginstand modbus kWh meter

Toevoegen beginstand modbus kWh meter 1 jaar 2 maanden geleden #1399

• P Nierop
  • P Nierop's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik gebruik een SDM630 kWh meter met modbus om mijn zonnepanelen te meten. Nu had ik de panelen eerder dan de modbus meter en zit er dus een verschil in de totalen welke de omvormer aangeeft en de waarde in Iungo.
Bij de wizzard kun je geen beginstand invoeren als je een modbus meter koppelt. Bij de kWh pulsemeters via de breakout box kan dit wel.
Ik zou graag een mogelijkheid voor het invoeren van een beginstand hebben bij gebruik van de SDM630
The administrator has disabled public write access.
Bedankt door: Theo Oldehinkel

Toevoegen beginstand modbus kWh meter 10 maanden 1 week geleden #1630

• Philippe
  • Philippe's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 15
Dat kan eigenlijk niet. Bij een pulsmeter kan dat, omdat het gaat om het tellen van de pulsen en er dus geen meterstand is. Wanneer je een modbusmeter aansluit, dan geeft die meter de in de meter geregistreerde meterstanden door. En voor zover ik weet kun je de meterstanden van een modbusmeter niet aanpassen, dus gaat de grap niet op.

Het zou ook andersom vreemde situaties opleveren: iungo zou dan immers andere meterstanden weergeven dan de modbusmeter zelf. Dan ga je je toch afvragen of er ergens iets mis is...?
iungo + P1-poortsplitter + Eastron SMD630-Pulse voor PV-panelen + pulsgever voor watermeter + één Fibaro tussenstekker voor mijn Quooker.
Fibaro HC2 + Honeywell evohome + Netatmo + Sonos; (nog) niet allemaal gekoppeld.
The administrator has disabled public write access.
Tijd voor maken pagina: 0.192 seconden