Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: mqtt: publish state op regelmatige basis

mqtt: publish state op regelmatige basis 1 week 7 uren geleden #1800

• Marijn ten Harmsen van der Beek
  • Marijn ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 47
HI @Rodney,

Hoewel niet strikt een issue in de Iungo, toch een verzoek voor de MQTT implementatie. Gezien dit koppelingen met derden behelst, en daar soms iets in bijgestuurd moet worden, verzoek ik je het volgende te overwegen:

In het geval van schakelaars die altijd aan staan, wordt er ook nooit een state gepublished over mqtt. Daardoor kan het zijn dat deze schakelaars niet goed worden opgepikt in de andere, subscribe kant van de mqtt, als die ene event net is gemist (bv na een herstart van de client)

Het klikken op de state knop in de control pagina heeft geen effect in dit soort situaties.

Zou je willen overwegen om met een getimed regelmaat de stekkers hun state te laten publishen? Op die manier is nooit lang de state van een schakelaar onbekend/unknown/unavailable....

De enige oplossing die er nu is, is om de schakelaars daadwerkelijk te laten uit/aan-schakelen, en dat is juist bij deze schakelaars zeer ongewenst (denk aan cv-ketels, zonneboiler etc etc) Ik heb bv een thermostaat die dan weer helemaal moet worden ingeregeld.

Het toevoegen van een getimede state-publish event zou dit alles oplossen. 1 keer per minuut bv zou ruim voldoende zijn, en in de continue stroom van events geen enkele belasting vormen voor het systeem.
Laatst bewerkt: 1 week 7 uren geleden door Marijn ten Harmsen van der Beek.
The administrator has disabled public write access.
Tijd voor maken pagina: 0.047 seconden