Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Home Assistant koppeling

Home Assistant koppeling 2 jaren 1 week geleden #810

• Marijn ten Harmsen van der Beek
  • Marijn ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 47
Hi Iungo,

Nu jullie met externe diensten kunnen koppelen zoals de Triggi en Mqtt zou ik willen vragen of dat ook met Home Assistant mogelijk is? Dat lijkt een wel erg uitgebreide service te zijn met zeer veel te koppelen diensten.
Zonder dat ik er erg in had had ik mijn Smart tv, Apple tv en Plex server geactiveerd ..;-) Heb het nu op mijn Mac draaien, maar is ook mogelijk op een Raspberry, wat nog veel gemakkelijker zal zijn.

Kijk op home-assistant.io/components/ wat er al allemaal wordt ondersteund, en op home-assistant.io/docs/z-wave/ wat er op Z-wave gebied al mogelijk is.
Zou natuurlijk helemaal mooi zijn als we daar ook de Iungo zonden kunnen koppelen.

Dank!
Marijn
The administrator has disabled public write access.
Bedankt door: P. Meindersma, Remie Woudt

Home Assistant koppeling 8 maanden 2 weken geleden #1446

• P. Meindersma
  • P.  Meindersma's Profielfoto
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 26
Een koppeling tussen Iungo en Home Assistant kan via MQTT verlopen. In HA kun je een sensor configureren die metingen via MQTT uit Iungo ontvangt.

Dat is de kracht van MQTT.: Iungo hoeft zo geen eigen interface naar HA te ontwikkelen.

Home Assistant koppeling 8 maanden 1 week geleden #1447

• Marijn ten Harmsen van der Beek
  • Marijn ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 47
HI!
je hebt misschien gezien dat mijn bericht 15 maanden geleden is gepost...
Mijn interface van Homeassistant naar Iungo is in alle opzichten volledig en actief ;-) Alle topics worden keurig opgevangen en verwerkt in Homeassistant.

Wat mooi zou zijn is als er een zogenaamd Component voor de Iungo geschreven zou worden in Homeassistant, waarmee het automatisch alle MQTT topics zou oppakken en tot sensors in HA zou maken.

Nu heb ik alles handmatig gedaan, en dat is best veel werk geweest....

Dat Component zal echter uit de HA dev's of community moeten komen, en niet van de kant van de Iungo devs. Alhoewel daartussen natuurlijk ook een Homeassistant gebruiker zou kunnen zitten ;-)
Laatst bewerkt: 8 maanden 1 week geleden door Marijn ten Harmsen van der Beek.
Tijd voor maken pagina: 0.048 seconden