Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Hue wizard

Hue wizard 2 maanden 1 week geleden #1452

• M ten Harmsen van der Beek
  • M ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 43
HI,

Alvorens ik nogmaals een wijziging aanbreng in mijn Iungo installatie (ben de hele middag bezig geweest een eerdere niet succesvolle toevoeging met compleet niet werkend systeem tot gevolg te herstellen....) graag de vraag wat de nieuwe Philips Hue integratie betekent.

kunnen we via de Iungo de op de Hue hub aangesloten lampen en sensoren bedienen? of kunnen we op de Hue de schakelaars van de Iungo bedienen.
Of wellicht nog een andere optie ;-) ?

groet!
Marijn
The administrator has disabled public write access.

Hue wizard 2 maanden 1 week geleden #1463

• Rodney
  • Rodney's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 118
Vooralsnog is het met de iungo HUE koppeling alleen mogelijk lampen te bedienen (basaal aan/uit, kleur selecteren en op schema schakelen).
De HUE wizard haalt de gekoppelde lampen uit de HUE bridge en voegt deze toe aan het dashboard.
Daarna wordt regelmatig de status van de lampen aan de HUE bridge afgevraagd (HUE koppeling werkt op basis van polling).

Wij hebben deze feature destijds toegevoegd voor een klant met een specifieke wens om via de iungo app op afstand de lampen te schakelen (of op basis van een timer).
Wat wij voor ogen hebben met deze koppeling is om op basis van triggers een lamp te verkleuren (bijvoorbeeld bij teruglevering aan het net een lamp groen te kleuren).
Verder zien wij op dit moment nog niet heel veel meerwaarde maar we zijn natuurlijk erg nieuwsgierig wat de klanten hiermee voor ogen hebben.

HUE schakelaars zijn nog niet geïmplementeerd.
The administrator has disabled public write access.
Bedankt door: Henk
Tijd voor maken pagina: 0.046 seconden