Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: power en usage verwisseld via externe rest command

power en usage verwisseld via externe rest command 3 maanden 2 weken geleden #1577

• M ten Harmsen van der Beek
  • M ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 46
HI,
@Rodney

omdat niet al mijn schakelaars altijd huidig verbruik (power) doorgeven, moet ik regelmatig op de power knop drukken in the control pagina.

Ik heb voor de commandos usage, power en state curl commandos gemaakt. Wat blokkt nu: als ik een power commando geef is de returned value the usage waarde, en andersom bij de usage commando wordt de power waarde weergegeven:

sc_wasmachine_bijkeuken_power: >
curl -X POST -d '{"seq":1, "method":"object_prop_get", "arguments":{"oid":"c5745b57", "prop":"power"}}' http://192.168.1.27/iungo/api_request

sc_wasmachine_bijkeuken_usage: >
curl -X POST -d '{"seq":1, "method":"object_prop_get", "arguments":{"oid":"c5745b57", "prop":"usage"}}' http://192.168.1.27/iungo/api_request

met als resultaat:
core-ssh:/config#  curl -X POST -d '{"seq":1, "method":"object_prop_get", "arguments":{"oid":"c5745b57", "prop":"usage"}}' http://192.168.1.27/iungo/api_request
{"ok":true,"type":"response","time":0.00056253094226122,"rv":{"value":0},"systime":1556572757,"seq":1,"error":false}

en
core-ssh:/config#  curl -X POST -d '{"seq":1, "method":"object_prop_get", "arguments":{"oid":"c5745b57", "prop":"power"}}' http://192.168.1.27/iungo/api_request
{"ok":true,"type":"response","time":0.00065628672018647,"rv":{"value":70.3},"systime":1556572821,"seq":1,"error":false}

dit is voor alle schakelaars hetzelfde....graag eens nakijken wat hiervan de reden kan zijn.

2e vraag: als ik op de knop druk in de iungo control, wordt de waarde meestal meteen geactualiseerd. Dat is echter niet het geval als ik bovenstaand club commando geef. Die geeft de waarde terug die op dat moment staat weergegeven.

Moet ik een ander curl commando geven om hetzelfde effect te krijgen (waarde updaten) van op de knop te drukken?

btw: er is met geen mogelijkheid meer een screenshot te uploaden....
Laatst bewerkt: 3 maanden 2 weken geleden door M ten Harmsen van der Beek.
The administrator has disabled public write access.

power en usage verwisseld via externe rest command 3 maanden 1 week geleden #1579

• Jack Hack
  • Jack  Hack's Profielfoto
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 39
Usage is het actueel verbruik in W
Power is het totaal vebruik in kWh

Op <IP>/iungo/control?cmd=objects staat inderdaad bij iedere schakelplug de woorden (labels) usage en power op de verkeerde plaats. Was me nooit eerder opgevallen :woohoo:
Er staat
Power xxx Watt
usage xxx kWh

De update van de waardes op de control page worden hier bijna per seconde geupdate, en mijn api koppeling volgt zo snel als mogelijk. Hier wordt namelijk iedere 3 seconden het script doorlopen
Wanneer mijn achternaam, jou hobby is met slechte bedoelingen, kunnen we geen vrienden zijn.

power en usage verwisseld via externe rest command 3 maanden 1 week geleden #1580

• M ten Harmsen van der Beek
  • M ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 46
voor zo ver alle devices en standaards in mijn omgeving gelden is

Power de actuele power draw, oftewel gevraagd vermogen in Watt en
Usage het totaal verbruik in kWh.

Maw de weergegeven buttons en waardes in de Iungo control omgeving, en de user interface zijn correct.

zie ook de slimme meter die dat zo weergeeft: T1 en T2 in kWh (totaal verbruik, en stand van de tellers 1 en 2) en de L waardes (fases) in kW oftewel Watt.
Wat daar dan wel weer verkeerd staat is de naam bij Energy usage (het huidig gevraagd vermogen), dat moet in die terminology dan eigenlijk Power zijn...de eenheid Watt is wel correct.

Vandaar mijn post, omdat die waardes via de curl commandos dus anders worden weergeven.
Dat geldt overigens ook voor enkele dagwaardes waarbij de kWh en Watt zijn verwisseld, of in ieder geval niet overeenkomen met de totaal waardes...
Laatst bewerkt: 3 maanden 1 week geleden door M ten Harmsen van der Beek.
Tijd voor maken pagina: 0.066 seconden