Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: RS-485, koppeling en communicatie

RS-485, koppeling en communicatie 3 jaren 8 maanden geleden #258

• Philippe
  • Philippe's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 15
Ergens in een ander draadje las ik dat een bepaalde tussenmeter met RS-485-communicatie aangesloten kon worden, maar dat jullie dan even moesten helpen met de configuratie van die tussenmeter. Jullie kunnen blijkbaar via de energiecontroller RS-485/commando´s sturen naar aangesloten apparatuur.
Dat maakt veel meer mogelijk en dat lijkt me voor meer gebruikers interessant. Zelf heb ik er geen problemen mee om dergelijke commando´s naar apparatuur te sturen (programmeerwerk kan ik aan) en ik verwacht dat dit bij meer gebruikers zo zal zijn. Kunnen jullie aangeven hoe dit te doen is? Hoe kom ik op die interface?
In mijn geval zou ik dan graag kijken hoe ik de informatie kan uitlezen uit de 3/fase/omvormer Stecagrid 5503, die onder andere een RS/485/interface heeft. Dan heb ik helemaal geen tussenmeter nodig en kan ik heel wat data daaruit opslaan in de iungo energiecontroller.
iungo + P1-poortsplitter + Eastron SMD630-Pulse voor PV-panelen + pulsgever voor watermeter + één Fibaro tussenstekker voor mijn Quooker.
Fibaro HC2 + Honeywell evohome + Netatmo + Sonos; (nog) niet allemaal gekoppeld.
The administrator has disabled public write access.
Bedankt door: Fabian

RS-485, koppeling en communicatie 3 jaren 8 maanden geleden #260

• Fabian
  • Fabian's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 37
Philippe schreef :
Ergens in een ander draadje las ik dat een bepaalde tussenmeter met RS-485-communicatie aangesloten kon worden, maar dat jullie dan even moesten helpen met de configuratie van die tussenmeter. Jullie kunnen blijkbaar via de energiecontroller RS-485/commando´s sturen naar aangesloten apparatuur.
Dat maakt veel meer mogelijk en dat lijkt me voor meer gebruikers interessant. Zelf heb ik er geen problemen mee om dergelijke commando´s naar apparatuur te sturen (programmeerwerk kan ik aan) en ik verwacht dat dit bij meer gebruikers zo zal zijn. Kunnen jullie aangeven hoe dit te doen is? Hoe kom ik op die interface?
In mijn geval zou ik dan graag kijken hoe ik de informatie kan uitlezen uit de 3/fase/omvormer Stecagrid 5503, die onder andere een RS/485/interface heeft. Dan heb ik helemaal geen tussenmeter nodig en kan ik heel wat data daaruit opslaan in de iungo energiecontroller.

Hallo Philippe,

Dit klopt inderdaad, maar wij moeten daar dan eerst een driver voor maken die communiceert met het desbetreffende apparaat. Deze driver kunnen alleen wij aanmaken en dit staat nog niet open voor klanten. Mocht je dit toch graag willen kunnen wij best even kijken naar de driver hiervoor. Neem na onze vakantie maar even contact met ons op.

Ik ben in de vakantieperiode overigens wel gewoon bereikbaar via mijn mailadres want ik neem mijn werk mee naar huis, ga niet de hort op de komende 2 weken.
Bedankt door: Marcel Mollering

RS-485, koppeling en communicatie 3 jaren 8 maanden geleden #261

• Philippe
  • Philippe's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 15
Fabian schreef :
(...). Deze driver kunnen alleen wij aanmaken en dit staat nog niet open voor klanten.
Hmm, hier lijk je te zeggen dat het aanmaken van drivers iets is dat in de toekomst wél vrijgegeven gaat worden voor eindgebruikers?
Da's een interessante optie! Graag toelichting dus, want op deze manier wordt jullie energiemeter voor een groeiende groep wel heel erg bruikbaar.
iungo + P1-poortsplitter + Eastron SMD630-Pulse voor PV-panelen + pulsgever voor watermeter + één Fibaro tussenstekker voor mijn Quooker.
Fibaro HC2 + Honeywell evohome + Netatmo + Sonos; (nog) niet allemaal gekoppeld.
Bedankt door: Fabian

RS-485, koppeling en communicatie 3 jaren 8 maanden geleden #262

• Fabian
  • Fabian's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 37
Philippe schreef :
Fabian schreef :
(...). Deze driver kunnen alleen wij aanmaken en dit staat nog niet open voor klanten.
Hmm, hier lijk je te zeggen dat het aanmaken van drivers iets is dat in de toekomst wél vrijgegeven gaat worden voor eindgebruikers?
Da's een interessante optie! Graag toelichting dus, want op deze manier wordt jullie energiemeter voor een groeiende groep wel heel erg bruikbaar.

Dit heeft wel altijd op de planning gestaan om dit vrij te gaan geven inderdaad, maar hier is geen tijdsplanning voor, we moeten namelijk nog wel wat bruggetjes bouwen voor we zover zijn.

RS-485, koppeling en communicatie 3 jaren 8 maanden geleden #263

• Marcel Mollering
  • Marcel  Mollering's Profielfoto
  • Expert Boarder
  • Control Freak
  • Ontvangen bedankjes 17
Hallo Fabian,

Voor bruggen te bouwen heb ik zelf ook wel zin in en ben er redelijk goed in ;-)

Gewoon een vraag wat betreft de iungo, in welke taal is de software geschreven of is het allemaal php?

Toch een fijne vakantie.

Marcel.
Meten is weten....... als men weet wat men meet.

Energie controller iungo / Breakout box plus / P1 poort splitter / Itron pulsgever voor watermeter / Modbus USB Stick / 2 x 1 fase Modbus SDM220 kWh meter / 10 x Fibaro tussenstekker met energiemeter voor het meten van Verbruik, Opwek, Gas, Water.

RS-485, koppeling en communicatie 3 jaren 8 maanden geleden #264

• Fabian
  • Fabian's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 37
Weerstation Parkstad schreef :
Hallo Fabian,

Voor bruggen te bouwen heb ik zelf ook wel zin in en ben er redelijk goed in ;-)

Gewoon een vraag wat betreft de iungo, in welke taal is de software geschreven of is het allemaal php?

Toch een fijne vakantie.

Marcel.

Onze software is geschreven in lua. Dankjewel Marcel!
Bedankt door: Marcel Mollering
Tijd voor maken pagina: 0.067 seconden