Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Nieuwe Fibaro Walli werkt prima met Iungo

Nieuwe Fibaro Walli werkt prima met Iungo 6 dagen 5 uren geleden #1815

• Marijn ten Harmsen van der Beek
  • Marijn ten Harmsen van der Beek's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 47
Heb de gok gewaagd, en met succes: 2 perfect werkende Fibaro Walli stopcontacten in het Iungo systeem opgenomen. Enkele bevindingen:

- zou 3680 Watt vermogen aan kunnen. Hoewel officieel nergens in de handleiding staat, is in het menu over de beveiliging 3680 als grenswaarde in te stellen... dat is natuurlijk gewoon 230 watt *16 amp...maar goed, heb ze als stopcontacten achter mijn wasdroger en wasmachine geïnstalleerd. We gaan het zien.

- ziet er perfect en modern uit (smaken verschillen wellicht) en past uitstekend op bestaande inbouwdozen. Enig gefrummel met de stugge gekleurde draden, die echt goed vast gedraaid moeten worden. Een gewoon flexibel snoer zet makkelijker vast, maar dat zit natuurlijk niet in de inbouwdoos.

- schakelt en meet perfect, en heel direct. Aanmelding ging vanzelf (heb het eerst even op een los test snoer gedaan, dus nog buiten de inbouwdoos): stroom er op, stopcontact licht op, iungo in de aanmeldstand, en dan 3 keer snel het kleine knopje indrukken met een dreveltje...

- bereik zou binnen 40 meter moeten zijn, wellicht standaard for deze klasse Z-wave plus, maar we komen wel eens anders tegen. Deze exemplaren hebben in ieder geval geen enkele moeite met het vasthouden van de verbinding, en zitten op de verste plek in mijn woning.

- let op, dit is een stopcontact en niet echt een tussen-schakelaar. Dat betekent dat er weliswaar een heel klein knopje op zit, maar je moet de stekker uit het contact trekken om dat te kunnen bedienen. Dit is duidelijk bedoeld als permanent stopcontact, dat je bedient met je App

documentatie: manuals.fibaro.com/content/manuals/en/FG...EF-011-T-EN-v1.0.pdf
website: manuals.fibaro.com/walli-outlet/
The administrator has disabled public write access.
Tijd voor maken pagina: 0.054 seconden