duurzaam

iungo staat voor duurzaam. En is daarom ook duurzaam ontwikkeld. De onderdelen die zijn gebruikt tijdens de productie, brengen zo min mogelijk schade toe aan onze planeet. Een bewuste keuze.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Verhuizen, vervangen, wisselen van slimme meters

Verhuizen, vervangen, wisselen van slimme meters 11 maanden 2 weken geleden #2694

  • IUNGO klantondersteuning
  • IUNGO klantondersteuning's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 34
  • Ontvangen bedankjes 22
Het afgelopen jaar hebben we diverse berichten ontvangen van mensen die graag hun historische overzichten willen gebruiken om hun energieverbruik over langere periodes te monitoren. Nu de energietransitie op gang komt, prijzen meer dynamisch zijn dan ooit en steeds meer mensen energie besparende maatregelen toepassen zoals isolatie, installatie van warmtepompen en het plaatsen van zonnepanelen, begrijpen we die behoefte ook.

Mocht u echter gaan verhuizen, van een 1 fase naar een 3 fase aansluiting gemigreerd worden of er wordt een meterwissel bij u uitgevoerd vanwege veroudering van de bestaande meter of het plaatsen van zonnepanelen (vaak wordt dan een nieuwe slimme meter geplaatst door de netbeheerder) kunnen er breuken in de meetgegevens ontstaan.

We zijn van dit probleem op de hoogte, maar de situaties verschillen van gebruiker tot gebruiker, zo kan iemand van een DSMR2 naar een DSMR 4 of 5 gemigreerd worden, worden meters geplaatst die al eens eerder gebruikt zijn en dus niet op 0 beginnen en diverse andere variaties,

Het is voor ons erg lastig om voor al die verschillende scenario’s passende oplossingen te ontwikkelen. Toch doen we daar ons best voor.
We hebben contact met een aantal gebruikers uit de beta test groep om scenario’s te analyseren en soms kunnen we in specifieke situaties zelfs al iets handmatig oplossen. Helaas zijn dat geen nog geen robuuste en geautomatiseerde oplossingen die we naar alle klanten kunnen uitrollen.

We focussen ons daarom de komende maand eerst op de uitrol van een nieuwe firmware voor al onze gebruikers waarbij veel bugs zijn opgelost, nieuwe functionaliteit is toegevoegd om beheer van schakelaars te vereenvoudigen, vergelijking van data mogelijk te maken en ondersteuning voor nieuwe producten is toegevoegd over het afgelopen jaar,

We hebben niet stil gezeten en we zijn overstelpt met vragen van gebruikers wanneer er nu eindelijk updates komen. Zoals gezegd, de markt is sterk in beweging en het bouwen van nieuwe functionaliteiten idoen we nog steeds zonder onze klanten daar kosten voor in rekening te brengen of ons service niveau aan te passen, maar er wordt aan gewerkt!
Klantondersteuning beschikbaar op vrijdagen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jack Hack, P. Meindersma, Jan, Huijsman
Laast bewerkt: door IUNGO klantondersteuning.
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.045 seconden

 

Bestel iungo eenvoudig via onze webshop.  BESTELLEN