vraagtekenVeelgestelde vragen

Om je snel op weg te helpen, hebben we de meestgestelde vragen voor je verzameld en beantwoord. De vragen zijn onderverdeeld in verschillende categorieën. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail dan naar info@iungo.nl.

  • Rekent iungo automatisch met hoog- en laagtarief?

    Bij een slimme meter zorgt iungo automatisch voor het hoog- en laagtarief en/of de piek- en daluren. Wanneer je een analoge meter hebt, dien je bij de instellingen aan te geven dat er een dubbeltariefmeter aanwezig is.

  • Kan iungo op alle meters worden aangesloten?

    Er zijn heel veel verschillende meters in Nederland. iungo is geschikt voor de analoge meter, draaischijfmeter en de slimme meter (DSMR2, DSMR3, DSMR4  en SMR5). Bij analoge gasmeters zijn er een aantal beperkingen. Heeft jouw gasmeter geen spiegelend vlakje bij het laatste cijfer of staan de cijfers op een rode achtergrond, dan zijn ze soms voor iungo niet afleesbaar. Twijfel je of de gasmeter wel of niet geschikt is voor de aansluiting van iungo, stuur een duidelijke foto van de meter met type aanduiding naar ons mailadres.

  • Kan ik iungo via mijn smartphone bereiken?

    Ja, iungo is via een Android-app en een Apple-app te raadplegen. Deze app is gratis te downloaden in de PlayStore of in de App store onder de naam iungo. De app werkt alleen binnen het eigen wifi-netwerk. iungo is ook via internet buiten het eigen netwerk te bereiken. Deze optie moet wel zelf aangezet worden. 

  • Hoe werkt de koppeling tussen iungo en het netwerk/PC? Buffert iungo zelf ook een bepaalde hoeveelheid data?

    iungo heeft een interne webserver waarop de data wordt opgeslagen. De data blijft 10 jaar bewaard, maar de resolutie loopt terug naarmate de data veroudert. iungo stuurt geen data naar een cloud server. Indien je meedoet aan de battle, dan stuurt iungo één keer per dag het dagtotaal naar de battleserver.

  • Welke draadloze schakelsystemen zijn te koppelen aan iungo?

    Op dit moment ondersteunt iungo Z-wave & Z-Wave plus. De tussenstekkers van Düwi, Fibaro, Greenwave, TKB, POPP, NodOn en de Pan11 van Philio tech hebben wij getest in combinatie met iungo. Onze visie is om met zoveel mogelijk systemen te kunnen communiceren.

  • Hoe kom ik via het netwerk bij iungo?

    Via www.atedec.com/iungo kun je contact leggen tussen iungo en het netwerk. De router kent iungo een IP-nummer toe. Vervolgens kun je iungo in je favorieten zetten. Het wil echter wel eens voorkomen dat de router een nieuw IP-nummer toekent en dat iungo ineens niet bereikbaar is. Dan dien je weer opnieuw contact te leggen via www.atedec.com/iungo. iungo is niet afhankelijk van de Atedec-server. Indien je zelf kunt achterhalen welk IP-nummer iungo heeft gekregen, dan kun je iungo ook raadplegen zonder contact via de Atedec-server. De pagina maakt het voor de gemiddelde gebruiker echter makkelijker om iungo te vinden.

  • De waterpagina geeft geen grafieken, hoe kan dat?

    Als iungo opnieuw is opgestart, door bijvoorbeeld een update, of je hebt zojuist de pulsgever voor water aangesloten, dan heeft de pulsgever eerst een puls nodig om data door te geven aan iungo. Dus er moet eerst waterverbruik zijn voor dat er iets getoond wordt. Tip: Heb je het vermoeden dat de pulsgever niet goed werkt? Zet even de kraan aan of spoel even de WC door en kijk of er data binnen komt. Komt er niks binnen neem dan contact op.

  • Ik wil de meethistorie van mijn tussenstekker verwijderen, hoe doe ik dat?

    De makkelijkste manier om de meethistorie van een Z-wave tussenstekker te verwijderen is door de tussenstekker af te melden van iungo en daarna direct weer aan te melden. Hierdoor wordt de historie gewist.

  • Hoe kan ik controleren of er een nieuwe software update klaar staat?

    Je gaat naar de instellingen pagina van iungo, daarna ga je naar het kopje 'Firmware'. Op deze pagina klik je op ' Firmware controleren'. Wanneer er een update klaarstaat verschijnt er een rode balk met 'nieuwe firmware beschikbaar'.

  • Ik zie hoge pieken in de grafieken van mijn PAN11 tussenstekker, hoe kan dit?

    Deze pieken worden er normaal gesproken uitgefilterd door het systeem. Wij zijn nog bezig om dit corrigeren. Wanneer je een dag terug gaat in de tijd zijn de hoge pieken wel uit de grafiek gefliterd.

 

Bestel iungo eenvoudig via onze webshop.  BESTELLEN