-
Ik heb IUNGO aangesloten en hij werkt, maar ik kan het dashboard niet meer vinden. Ook niet via het IP-nummer. Wat te doen?
Belangrijk bericht voor al onze klanten die een internet abonnement van XS4ALL hebben;
XS4all is recentelijk overgenomen door KPN. KPN is op dit moment bezig alle klanten die een XS4all contract hebben om te zetten naar een nieuw publiek IP adres.
Hierdoor kan het zijn dat de IUNGO app niet goed werkt en een melding geeft dat de IUNGO niet op het lokale netwerk gevonden kan worden.
De meest eenvoudige oplossing is om uw IUNGO kort van het stroomnet te halen en na een tiental seconden opnieuw aan te sluiten. De IUNGO zal dan herstarten en de connectiviteit met de app zal na een aantal minuten weer hersteld zijn
Mocht u na deze handeling toch nog problemen ondervinden met het benaderen van de webinterface van uw IUNGO, stuur dan een email naar info@iungo.nl, graag met vermelding van uw IUNGO serienummer, dat u kunt vinden op de achterzijde van uw IUNGO.Check eerst of alle kabels nog goed aangesloten zijn en/of de lampjes op IUNGO nog knipperen. Ga naar www.atedec.com/iungo en klik op ‘klik hier’. Waarschijnlijk heeft de router een nieuw IP-nummer toegekend aan IUNGO. Mocht het dashboard alsnog niet naar voren komen, start dan IUNGO opnieuw op door de voeding even uit het stopcontact te halen. Herhaal dan de stap www.atedec.com/iungo nog eens. Nog steeds geen dashboard zichtbaar? Neem even contact met ons op!
-
Rekent IUNGO automatisch met hoog- en laagtarief?
Bij een slimme meter zorgt IUNGO automatisch voor het hoog- en laagtarief en/of de piek- en daluren.
-
Kan IUNGO op alle slimme meters worden aangesloten?
Er zijn inmiddels veel verschillende slimme meters in Nederland. IUNGO heeft daar geen moeite mee, DSMR2, DSMR3, DSMR4 en SMR5 IUNGO leest het allemaal.
-
Kan ik IUNGO via mijn smartphone bereiken?
Ja, IUNGO is via een Android-app en een Apple-app te raadplegen. Deze app is gratis te downloaden in de PlayStore of in de App store onder de naam IUNGO. De Android app werkt alleen binnen het eigen wifi-netwerk. IUNGO is ook via internet buiten het eigen netwerk te bereiken. Deze optie moet je wel zelf aanzetten. Dit regel je bij instellingen.
-
Hoe werkt de koppeling tussen IUNGO en het netwerk/PC? Buffert IUNGO zelf ook een bepaalde hoeveelheid data?
IUNGO heeft een interne webserver waarop de data wordt opgeslagen. De data blijft 10 jaar bewaard, maar de resolutie loopt terug naarmate de data verouderd. IUNGO stuurt geen data naar een cloud server. Indien je meedoet aan de battle, dan stuurt IUNGO één keer per dag het dagtotaal naar de battleserver.
-
Welke draadloze schakelsystemen zijn te koppelen aan IUNGO?
Op dit moment ondersteunt IUNGO Z-wave & Z-Wave plus. De tussenstekkers van Düwi, Fibaro, Greenwave, TKB, POPP, NodOn en de Pan11 en Pan16 hebben wij getest in combinatie met IUNGO. Onze visie is om met zoveel mogelijk systemen te kunnen communiceren.
-
Hoe kom ik bij IUNGO?
Na het aansluiten van IUNGO aan de router geeft deze vervolgens een IP-nummer aan IUNGO. Om het simpel te maken kan je via www.atedec.com/iungo contact leggen tussen IUNGO en het netwerk. Als het dashboard van IUNGO zichtbaar is kan je van deze pagina een snelkoppeling maken of in je favorieten plaasten. Dan is hij altijd makkelijk te bereiken. Het wil echter wel eens voorkomen dat de router een nieuw IP-nummer toekent en dat IUNGO ineens niet bereikbaar is. Dan dien je weer opnieuw contact te leggen via www.atedec.com/iungo. IUNGO is niet afhankelijk van de Atedec-server. Indien je zelf kunt achterhalen welk IP-nummer IUNGO heeft gekregen, dan kun je IUNGO ook bereiken zonder contact via de Atedec-server. Deze pagina maakt het voor de gemiddelde gebruiker echter makkelijker om IUNGO te vinden.
-
Ik zie in de nacht dat mijn zonnepanelen nog steeds stroom opwekken, hoe kan dit?
Dit gebeurt alleen bij de pulsgevende bruto productiemeters. Dit is het verbruik van de omvormer. Niet alle omvormers gaan volledig uit als de zonnepanelen niks meer opwekken. Aangezien de bruto productie meter niet ziet welke kant de stroom op gaat ziet IUNGO dit als opwekking.
Maak je gebruik van een Modbus kWh meter dan heb je hier geen last van.
-
De waterpagina geeft geen grafieken, hoe kan dat?
Als IUNGO opnieuw is opgestart, door bijvoorbeeld een update, of je hebt zojuist de pulsgever voor water aangesloten, dan heeft de pulsgever eerst een puls nodig om data door te geven aan IUNGO. Er moet eerst waterverbruik zijn voordat er iets getoond wordt. Tip: Heb je het vermoeden dat de pulsgever niet goed werkt? Zet even de kraan aan of spoel even de WC door en kijk of er data binnen komt. Komt er niks binnen neem dan contact op.
-
Ik wil de meethistorie van mijn tussenstekker verwijderen, hoe doe ik dat?
De makkelijkste manier om de meethistorie van een Z-wave tussenstekker te verwijderen is door de tussenstekker af te melden van IUNGO en daarna direct weer aan te melden. Hierdoor wordt de historie gewist.
-
Hoe kan ik controleren of er een nieuwe software update klaar staat?
Je gaat naar de instellingen pagina van IUNGO, daarna ga je naar het kopje 'Firmware'. Op deze pagina klik je op ' Firmware controleren'. Wanneer er een update klaarstaat verschijnt er een rode balk met 'nieuwe firmware beschikbaar'.
-
Ik zie hoge pieken in de grafieken van mijn tussenstekker, hoe kan dit?
Deze pieken worden er normaal gesproken uitgefilterd door het systeem. Wij zijn nog bezig om te optimaliseren.
