vraagtekenVeelgestelde vragen

Om je snel op weg te helpen, hebben we de meestgestelde vragen voor je verzameld en beantwoord. De vragen zijn onderverdeeld in verschillende categorieën. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail dan naar info@iungo.nl.

  • Mijn sensorstickers zijn bijna op, waar kan ik nieuwe krijgen?

    Stuur een e-mail naar duurzaamenergie@gmail.com, dan kunnen de e-coördinatoren zorgen voor nieuwe stickers. 

  • Hoe moet ik mij aanmelden voor de energybattle?

    Om je aan te melden voor de energybattle heb je een eenmalig inlognummer nodig, het zogeheten 'token'. Het token wordt verstrekt door de e-coördinatoren van Duurzaam Energie naar aanleiding van het ingevulde intakeformulier. Om je aan te melden kun je via www.iungobattle.nl een aanmeldformulier invullen. Zij nemen dan contact met je op om alles in gang te zetten.

  • Kan ik nog meedoen met de energybattle als iungo al weer opgehaald is?

    Je kunt je gegevens nog steeds inzien en inloggen op de website. Je gegevens worden daar voor jou bewaard. Echt meedoen kan echter alleen als je zelf een iungo hebt aangeschaft. Je kunt dan gewoon weer inloggen op je eigen account en verder gaan met besparen.

  • Hoe vaak worden de gegevens naar de website van de energybattle gestuurd?

    De totaalstanden van de elektra verbruiksgegevens worden één keer per dag (om 12.00 uur ’s middags) doorgestuurd. We werken alleen met totalen in verband met jouw privacy, omdat er dan geen ritme zichtbaar is per huishouden. Zo is bijvoorbeeld ook niet af te lezen wanneer iemand thuis is of niet.

  • Waarom wordt alleen elektra doorgestuurd?

    Gas wordt met name gebruikt in de koudere periode van het jaar. Omdat iungo maar 8 weken bij een gebruiker staat, is er geen reële vergelijking te maken. 

  • Worden zonnepanelen ook zichtbaar gemaakt?

    Alleen de slimme meter geeft automatisch door hoeveel energie je zonnepanelen hebben opgewekt. Dit wordt meegenomen in de battle en als totaal getoond. Heb je een analoge meter, dan worden deze gegevens niet verwerkt.

  • Moeten mensen die zich aanmelden verplicht meedoen met de energybattle?

    Nee, dit is niet verplicht. Maar het is natuurlijk wel leuk! Bij het aansluiten van een iungo zullen de coördinatoren vragen of je je wilt aanmelden voor de energybattle. Indien nodig kunnen ze de bewoner helpen met de aanmelding. Kijk op www.iungobattle.nl bij ‘aanmelden’ voor meer informatie.

  • Wat is het verschil tussen Düwi/POPP en Fibaro tussenstekker?

    Het verschil is dat Düwi en POPP alleen apparaten schakelt, dus alleen aan- of uit zet. De Fibaro tussenstekker heeft een energiemeter in de stekker en toont ook het verbruik van individuele apparaten in het dashboard van iungo. 

 

Bestel iungo eenvoudig via onze webshop.  BESTELLEN